چاپ کد خبر: 8761
22 خرداد 1398
رئیس اداره سنجش آموزش وپرورش فارس خبر داد:

اعلام زمان و جزئیات برگزاری آزمون مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی متوسطه اول و دوم در فارس

fileLoader
به گزارش اول فارس به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، امیر شیرازی نژاد در کارگروه برگزاری آزمون استعداهای درخشان نمونه دولتی متوسطه اول و دوم دانش آموزان فارس، گفت: آزمون مدارس استعدادهای درخشان  مربوط به دانش آموزان متوسطه اول در ۳۰ خردادماه و آزمون استعدادهای درخشان و نمونه دولتی در مقطع متوسطه  دوم در ۳۱ خردادماه برگزار خواهد شد .

رئیس اداره سنجش آموزش وپرورش فارس گفت : ثبت نام آزمون استعدادهای درخشان و نمونه دولتی در مقطع متوسطه دوم برای سال تحصیلی آینده از ۱۷ فروردین ماه  آغاز شد  که در فارس ۱۹ هزار و۳۰۲  دانش آموز در این آزمون ثبت نام کردند.

شیرازی نژاد با تاکید بر اینکه  در دوره اول فقط آزمون  تیزهوشان برگزار می شود  و نمونه دولتی آزمون ندارد گفت : ثبت نام آزمون استعدادهای درخشان در مقطع متوسطه  اول نیز با ارسال بخشنامه صورت گرفت  که از فارس ۹ هزار و۳۰۰  دانش آموز در این آزمون ثبت نام کردند.

وی گفت: در مجموع بیش از ۲۸ هزارو ۶۰۰ دانش آموز متوسطه اول و دوم برای ورود به مدارس تیز هوشان و نمونه دولتی استان در دوره های اول و دوم متوسطه با هم به رقابت خواهند پرداخت.

شیرازی نژاد  تاکید کرد  : آزمون متوسطه اول شامل  سنجش  خلاقیت ، هوش و استعداد است این در حالی است که در  آزمون متوسطه دوم ۸۰ در صد سوالات استعداد تحصیلی و ۲۰ درصد استعداد تحلیلی است.

رئیس اداره سنجش آموزش وپرورش فارس افزود : آزمون متوسطه اول در ۲۴ منطقه آموزشی ، شامل ۵۳ حوزه  امتحانی و  آزمون متوسطه دوم  در ۴۸ منطقه آموزشی و در ۱۰۸ حوزه امتحانی برگزا ر خواهد شد که این مناطق به عنوان مکان های اصلی برگزاری آزمون هستند که بقیه استان برای برگزاری باید  به این مناطق مراجعه کنند .

وی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از ثبت نام های آزمون متوسطه اول از  نواحی چهارگانه شیراز صورت گرفته گفت : طبق آمار از ۹ هزار و ۳۰۰ نفردانش آموز شرکت کننده بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ نفر از نواحی چهارگانه شیراز هستند که از آنها بیش از ۳ هزارو ۱۰۰ دانش آموز پسر و بیش از ۲ هزارو ۶۰۰ دانش آموز دختر می باشد.

fileLoader

شیرازی نژاد گفت: از ۱۹ هزار و ۳۰۰ نفردانش آموز شرکت کننده در آزمون متوسطه دوم نزدیک به ۷ هزار نفر از آنها در شهر شیراز می باشند که از آنها بیش از ۳ هزارو ۳۰۰ دانش آموز پسر و بیش از ۳ هزارو ۵۰۰ دانش آموز دختر می باشد و در مجموع در استان بیش از ۹ هزارو ۶۰۰ دانش آموز پسر و بیش از ۹ هزارو ۶۰۰ دانش آموز دختر در این آزمون شرکت می کنند.

کارشناس اداره استعدادهای درخشان آموزش‌ و پرورش فارس نیز با تاکید بر عدم ثبت نام جدید و پایان مهلت  ثبت نام این آزمون ها گفت : در استعدادهای درخشان نه تکمیل ظرفیت و نه میان پایه داریم .

یونس غلامی گفت: امسال در پایه هفتم به مدارس تیز هوشان بیش از ۶۰۰ نفر و در پایه دهم این مدارس نیز بیش از ۱هزارو ۳۰۰ نفر پذیرفته خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه هوش یک دانش آموز در فرآیندی ۸ یا ۱۰ ساله و بلندمدت می تواند تغییر کرده و افزایش یابد و کلاس های قارچ گونه در این خصوص  موضوعیت ندارد، گفت: اولیای دانش آموزان به هیچ عنوان فریب موسساتی که با تبلیغات اعلام می کنند که قادر به افزایش هوش دانش آموزان در یک سال هستند را نخورند.

غلامی گفت : ویرایش اطلاعات، پرداخت وجه ثبت نام و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دوره اول از طریق سامانه  http://hoosh.medu.ir  و آزمون دوره دوم از طریق سامانه http://azmoon.medu.ir  انجام می شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار