چاپ کد خبر: 87459
1 تیر 1401

اعلام سامانه جستجوی همه دارو‌های کمیاب و خاص +نشانی اینترنتی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آگاهی از اصالت فرآورده‌های دارویی و مکمل‌ها و تجهیزات پزشکی را یکی از دغدغه‌های اصلی مردم برشمرد و سامانه فهرست دارو‌های کمیاب و خاص را معرفی کرد.
به گزارش اول فارس ،  دکتر محمدجواد راعی گفت: فهرست همه اقلام دارویی کمیاب و خاص قابل عرضه در داروخانه‌های سراسر کشور، در سامانه «تی تک» (ttac) سازمان غذا و دارو قابل جستجو و بازیابی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز گفت: در حال حاضر امکان دریافت و نصب این برنامه رایگان از طریق اینترنت فراهم است.

او با بیان اینکه هموطنان می‌توانند پس از دریافت و نصب در تلفن‌های همراه هوشمند خود به صورت رایگان به سرویس‌های این سامانه دسترسی داشته باشند، گفت: این ۶ سرویس شامل نمایش کاتالوگ فرآورده‌های سلامت محور از طریق اسکن بارکد یا استعلام شناسه UID فرآورده؛ نمایش اطلاعات دارویی از قبیل نحوه مصرف، قیمت و محصولات مشابه؛ نمایش لیست داروخانه‌های نزدیک به کاربر؛ ثبت شکایات مردمی در خصوص خدمات داروخانه، فروشگاه و دیگر ارگان‌های وابسته به حوزه سلامت‌محور؛ ثبت گزارش‌های عوارض دارویی و تجهیزات و ملزومات پزشکی؛ جستجوی دارو‌های کمیاب برای مشاهده موجودی داروخانه‌ها است.

دکتر راعی گفت: همچنین هموطنان برای دسترسی به قیمت مصوب همه اقلام دارویی قابل عرضه در داروخانه‌های سراسر کشور می‌توانند به سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو به نشانی اینترنتی irc.fda.gov.ir/nfi مراجعه کنند.

برای ورود به سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو روی بنر زیر کلیک کنید

اعلام سامانه جستجوی همه دارو‌های کمیاب و خاص +نشانی اینترنتی

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار