چاپ کد خبر: 53517
21 اردیبهشت 1400

اعلام قیمت جدید گندم توسط رئیس کمیسیون کشاورزی

گندم 1

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه دولت اقدام غیرقانونی خود درباره نرخ گندم را اصلاح کرد، گفت: قیمت گندم باید ۵۸۰۰ تومان باشد و در جلسات آتی کمیسیون این مساله را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش اول فارس، سید جواد ساداتی‌نژاد با بیان اینکه تذکر کمیسیون کشاورزی به دولت درباره نحوه قیمت گذاری گندم بود، گفت: شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک که بر اساس قانون تشکیل شده باید قیمت محصولات استراتژیک از جمله گندم را تعیین و اعلام کند اما شورای هماهنگی اقتصادی دولت اقدام به اصلاح قیمت گندم کرده بود و این موضوع، مورد اعتراض کمیسیون کشاورزی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: به دنبال تذکرات مجلس، شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک تشکیل جلسه داد و در این جلسه قیمت پایه گندم ۵,۰۰۰ تومان و نرخ گندم دوروم نیز ۵,۲۰۰ تومان تعیین و از سوی وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ شد.

ساداتی نژاد تصریح کرد: بنابراین رویه غیرقانونی قبلی اصلاح و روند قانونی کار طی شده و از این بابت دیگر مشکلی وجود ندارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشنهاد مجلس برای نرخ خرید تضمینی گندم با توجه به هزینه‌های تمام شده تولید، ۵,۸۰۰ تومان بود، افزود: طی هفته‌های آتی ما جلساتی را در خصوص بررسی میزان برداشت و خرید گندم برگزار می‌کنیم و دورنمای کار را بررسی خواهیم کرد و در این جلسات درباره قیمت نیز گفتگوهایی انجام می‌شود.

ساداتی نژاد درباره اینکه گفته می‌شود برای افزایش قیمت گندم باید مجلس در بودجه ۱۴۰۰، این مساله را پیش بینی می‌کرد، گفت: لایحه بودجه را دولت تدوین و آن را جهت بررسی و تصویب به مجلس ارائه می‌کند بنابراین این گفته از اساس اشتباه است و اگر بهانه دولت، عدم پیش بینی بودجه است، خودش باید این مساله را در تدوین لایحه بودجه مدنظر قرار می‌داد.

وی افزود: شورای قیمت گذاری کار خود را تازه شروع کرده و حتماً در سال‌های آتی با چنین مشکلاتی مواجه نخواهیم بود ضمن اینکه دولت می‌تواند این بودجه را از محل اعتبارات دیگر پیش بینی کند.

عضو گروه واتساپ اول فارس شوید

واتساپ اصل

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس چهارشنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴

یکی یکیشون خدا شاهده

سعید چهارشنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲

ای آقا اینها به فکر کدوم قشر جامعه هستند که به فکر کشاورز باشند

فراهانی سه شنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۳

سلام لطف کنید حالا که تراکتور گرون کردید بگید جهاد اینقدر اذیت نکن اسامی بفرست بانک بگیریم

محمد سه شنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۱

الان میخان وارد کنن با چه قیمتی باید بخرن خوب بی انصافا نصفش رو به کشاورز خودتون بدین تا تولید کنن

حامد سه شنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰

بجایاین مسخره بازی پول گندم رو بدید چقدر … ما چیزی نمیخواهیم فقط پول گندم رو بدین الان تقریبا ۱۰روز شد گندم تحویل دادیم و پولی نگرفتیم

علی حمودی سه شنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲

خدا ازتون نگذره با این قیمت زدن تراکتور در عرض یکسال ۳بار گران شد کسی نگفت بودجه نیست چون سهامدار شرکت لاوی قوی داری خودرو هم همینطور ولی نوبت به گندم که رسید همه برای کشاورزان شیر شدن چون کشاورز مدافعی نداره انشاءالله این گندم از گلوتون پایین نداره ……قیمت گندم کمتر از قیمت تمام شدش آه کشاورز دامنتون رو بگیره

سید رضا سه شنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

چه زود رضایت شما را جلب کردند جناب ساداتی نزاد. شورای قیمت گزاری که فقط انشا نوشته شده توسط دولت را قرائت کرد همین و بس. البته ما کشاورزان از ابتدا هم هیچ امیدی به شورا نداشته و نداریم چرا که نگاه شما را به تولید گندم میدانیم و علاقه تان به واردات گندم. سالهای اتی هم همچون امسال هیچ کاری از دست این شورا بر نمی اید چون اصولا قانون در این مملکت فقط برای تصویب کردن هست نه اجرا گمان نکنم با این قیمتها گندم سودی برای کشاورزان ما داشته باشد که دوباره کشت کنن این زحمتکشان با شرف

آخرین اخبار