چاپ کد خبر: 40260
24 آذر 1399

اعلام محورهای طرح تحقیق و تفحص نمایندگان از استانداری فارس

مسحن علیزاده

در روزهای گذشته برخی اخبار  از طرح تحقیق و تفحص از استانداری فارس توسط برخی از نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در رسانه های استان فارس منتشر گردیده است.

فارس :  طرحی که توسط برخی از نمایندگان مطرح شده و بیش از ۱۰ نفر از مجمع نمایندگان آن را امضا کرده‌اند، به دلایلی چون توزیع ناعادلانه اعتبارات و عدم اهتمام به اتمام پروژه‌های عمرانی در شهرستان‌های مختلف، انتصاباتی که در استانداری، فرمانداری و برخی ادارات تابعه شکل گرفته در حالی که به نظر می‌رسد بر مبنای شایسته‌سالاری نبوده است همچنین شائبه‌های مالی موضوع دیگری است که نیاز به بررسی دارد.

در این راستا، نماینده مردم سپیدان و بیضا بر این موضوع ، بر انجام ۱۰۰ درصدی این تحقیق و تفحص نه تنها از استانداری بلکه برخی دستگاه‌های دیگر نیز اشاره و تاکید کرد.

محسن علیزاده، اظهار داشت: از آنجا که صحبت‌های زیادی میان نمایندگان در این باره صورت گرفته است، در نهایت محورهایی چون توزیع ناعادلانه اعتبارات و عدم اهتمام نسبت اتمام به پروژه‌های عمرانی، انتصابات صورت گرفته بر اساس رویکردهای قوم‌گرایی، حزبی و سیاسی و نه بر مبنای شایسته‌سالاری همچنین وجود شائبه‌های مالی در استانداری فارس مطرح شده است.

نماینده مردم سپیدان و بیضا با تاکید بر اینکه این موضوع مدتی است میان نمایندگان محل بحث بوده و این هفته با جدیت بیشتری در حال پیگیری است، ادامه داد:  علاوه بر آن در گامی جلوتر با استناد به ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس برخی اداراتی که قانون را به صورت ناقص اجرا کرده‌اند نیز مورد تحقیق قرار خواهند گرفت.

وی در راستای تبیین قانون ماده ۲۳۴ آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: بر اساس ماده ۲۳۴ آئین‌نامه داخلی مجلس هرگاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان مجلس یا هر یک از کمیسیون‌ها بر عدم رعایت شئونات یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور، وزیر و یا هر یک از روسای دستگاه‌های زیرمجموعه اعتراض داشته باشند با دستور مستقیم هیئت رئیسه، موضوع بلافاصله به کمیسیون مربوطه ارجاع می‌شود و پس از بررسی، قوه قضائیه بدون اتلاف وقت، مدیر را احضار کرد برای مدیر خاطی قرار در نظر می‌گیرد.

 نماینده مردم سپیدان و بیضا افزود: بر این مبنا دستگاه‌های اجرایی نیز که اقدام به اجرای ناقص قانون کرده‌اند باید در این حوزه پاسخگو باشند.

وی در ادامه با اشاره به عدم اختصاص بودجه مناسب جهت اجرای پروژه‌های عمرانی در حوزه انتخابیه خود اظهار داشت: بنده به‌ عنوان نماینده سپیدان و بیضا سوال دارم که میزان اعتبار اختصاص یافته به پروژه‌ها در حوزه انتخابیه این‌جانب طی چهار سال اخیر چقدر بوده است؟

علیزاده افزود: آیا طی این چهار سال برای محرومیت‌زدایی تلاشی شده است یا نقاط محروم، محروم‌تر شده‌اند.

علیزاده ادامه داد: بنده قول می‌دهم که این ماجرا با جدیت دنبال خواهد شد حتی مدیرانی که در پاسخ به مراجعات نیز کم‌کاری می‌کنند، باید پاسخ‌گو باشند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: تعداد نمایندگان در خواست‌کننده این تحقیق و تفحص بیش از ده نفر است و تا پایان عمر دولت این اقدام انجام خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه برای انجام تحقیق و تفحص حتی امضای یک نفر هم کافیست، گفت: مسائلی که جهت تحقیق عنوان شد محرز و مشهود است اما مسائل مالی باید به‌طور دقیق بررسی شود.

علیزاده همچنین ضمن انتقاد از عدم اجرای پروژه ملی در برخی شهرستان‌های استان گفت: عدم رعایت عدالت در اجرای پروژه‌ها و عدم توجه به ظرفیت هر استان در اجرای پروژه‌ها از دیگر موارد قابل اعتراض نمایندگان است، چنانچه سهم برخی شهرستان‌ها همزمان چندین پروژه ملی است در حالی که در برخی شهرستان‌ها هیچ پروژه‌ای در سطح ملی اجرا نشده است.

عضو کانال واتساپ اول فارس شوید

واتساپ

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار