چاپ کد خبر: 80725
22 فروردین 1401

اعلام وضعیت جدید آب و هوای استان فارس و دیگر استان‌های کشور

گرد و غبار از سمت غرب از امشب به استان فارس نفوذ می کند و موجب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می شود.سازمان هواشناسی  همچنین از افزایش ۸ تا ۱۵ درجه‌ای دما در برخی استان‌ها و بارش باران،‌افزایش گردوخاک برای غرب و شمال غرب به واسطه افزایش باد روی کشور عراق خبر داد.

به گزارش اول فارس، هواشناسی استان فارس اعلام کرد: آسمان استان امروز صاف تا قسمتی ابری است و در بعد از ظهر وزش باد ملایم پیش بینی می شود.

بر اساس این گزارش، گرد و غبار از امشب از سمت غرب به استان نفوذ می کند و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا را به همراه دارد.

آسمان استان فارس فردا سه‌شنبه ۲۳ فروردین صاف تا قسمتی ابری، در بعد از ظهر وزش باد ملایم، احتمال رگبار پراکنده در نواحی شمالی و گرد و غبار و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا بویژه در نیمه غربی استان پیش بینی می شود.

با بررسی نقشه‌های کنونی، از فردا سه شنبه تا آخر هفته با عبور یک سامانه احتمال رگبار پراکنده به ویژه در نقاط مرتفع استان وجود دارد، اما نفوذ گرد و خاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا هم از امشب تا آخر هفته همراه با این سامانه پیش بینی می شود.

در این گزارش آمده است: کمینه دمای امروز استان: صفاشهر با ۲ درجه بالای صفر و بیشینه دمای دیروز استان: لامرد با ۳۹ درجه بالای صفر بوده است.

کمینه دمای امروز شیراز: ۷ درجه بالای صفر و بیشینه دمای دیروز شیراز: ۲۸ درجه بالای صفر بوده است.

سازمان هواشناسی از افزایش ۸ تا ۱۵ درجه‌ای دما در برخی استان‌ها و بارش باران،‌افزایش گردوخاک برای غرب و شمال غرب به واسطه افزایش باد روی کشور عراق خبر داد.
به گزارش اول فارس ، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال خراسان رضوی و برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی و غربی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است. در دامنه‌های جنوبی رشته‌ کوه البرز واقع در استان‌های البرز و تهران وزش باد شدید و در غرب، جنوب غرب و برخی مناطق مرکزی کشور آسمان غبارآلود است.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات و مناطقی از زاگرس مرکزی و جنوبی واقع در غرب و جنوب غرب کشور و ارتفاعات و برخی مناطق از دامنه‌های البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می شود.

روز سه‌شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل وزش باد گرم جنوبی و افزایش موقتی ۸ تا ۱۵ درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است. پنجشنبه در اکثر مناطق کشور جو آرامی حاکم است و روز جمعه در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال آذربایجان شرقی، برخی مناطق آذربایجان غربی،‌ قم، دامنه‌های زاگرس و سواحل شرقی دریای خزر بارش پراکنده روی می‌دهد.

فردا و چهارشنبه در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

افزایش باد روی کشور عراق نیز باعث خیزش گردوخاک و انتقال آن به غرب و شمال غرب و با غلظت کمتر به دامنه‌های جنوبی البرز می‌شود که کاهش کیفیت هوا و دید افقی را به دنبال دارد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار