چاپ کد خبر: 36964
3 آبان 1399

تایید وضعیت قرمز در ۱۹ شهرستان استان فارس :مرگ ۱۲۷۱نفر بر اثر کووید۱۹

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در فارس، هزار و ۲۷۱ نفر بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.
drhemati3amsh 

به گزارش اول فارس از  شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: متاسفانه ۱۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به هزار و ۲۷۱ نفر رسیده است.

او اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، ۳۴۴ هزار و ۹۷۸ نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۷۶ هزار و ۴۷۵ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

دکتر همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۶۴ هزار و ۲۴۳ نفر اعلام کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: هم اکنون هزار و ۱۶۵ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۶۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه کماکان استان فارس در وضعیت هشدار به سر می برد، یادآور شد: ۱۹ شهرستان فارس در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان زرد و سه شهرستان در وضعیت احتیاط یا سفید به سر می برند.

او با توجه به افزایش تعداد ابتلا، بستری و فوت در فارس، از مردم فهیم استان خواست تا با استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی، شست و شوی دست ها و پرهیز از ترددهای غیرضرور، در این بحران مجموعه سلامت را یاری کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار