چاپ کد خبر: 6833
14 اردیبهشت 1398
 معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس اعلام کرد

اغذیه فروشی و رستوران های متخلف در ماه رمضان پلمب می شوند

اغذیه فروشی و رستوران های متخلف در ماه رمضان پلمب می شوند

 معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس اعلام کرد که اغذیه فروشی و رستوران ها در صورت تخلف در ماه رمضان پلمب می شوند.

به گزارش اول فارس، احمد رحمانیان با بیان اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان باید آمادگی لازم از نظر فضای اجتماعی برای ماه مهمانی خدا فراهم گردد گفت: انتظار این است که فضای شهر به یک فضای رمضانی تبدیل شود و آثار معنوی این ماه عزیز در روابط اجتماعی و همه مناسبت‌ها در کلیه سطوح جامعه احساس شود.

وی با اشاره به اینکه رعایت محدودیت‌های شرعی و قانونی و احترام به مؤمنین و روزه داران می‌تواند فضای معنوی مناسبی در شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت و استان فارس ایجاد کند، از تشکیل جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با حضور استاندار، فرماندهی انتظامی استان، فرماندهان سپاه، ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر، سازمان صنعت، معدن وتجارت و اتاق اصناف خبر داد.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس به برخی مصوبات صورت گرفته و تمهیدات لازم به منظور ماه مبارک رمضان اشاره کرد که در قالب طرح رمضانی به دستگاه‌های مسئول ابلاغ گردیده است و تأکید کرد: زمان فروش و سرو هرگونه مواد خوراکی و آشامیدنی از سوی اغذیهفروشی‌ها و رستوران‌ها از اذان صبح تا مغرب به جز موارد استثنا ممنوع است.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در ادامه افزود: کلیه صنوف مجاز به فعالیت در ساعت‌های مجاز ضمن استتار کامل و رعایت شئونات اسلامی موظف به نصب بنرهایی با موضوع حفظ و حرمت ماه مبارک رمضان هستند.

 احمد رحمانیان گفت: مقرر شده تا از سوی ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر پلیس نظارت بر اماکن و نواحی سپاه به صورت منظم و مستمر در صورت تخلف از سوی اغذیه فروشی و رستوران‌ها نسبت به پلمپ واحد متخلف اقدام کنند.

وی همچنین از نظارت مستقیم اصناف، تعزیرات حکومتی و اداره بازرگانی بر کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در ماه رمضان خبر داد و گفت: مقرر شد دیده بانان پیشگیری نیز در طول این ماه نظارت‌های لازم و ویژه ای را بر اصناف مختلف و تخلفات صورت گرفته از سوی اغذیه فروشی و رستوران‌ها معمول دارند.

معاون قضائی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس اظهار امیدواری کرد: مردم با رعایت حقوق شهروندان روزه دار و احترام به دستورات دینی با حفظ حرمت ماه مبارک رمضان فضای معنوی مناسبی را در سطح شهر و استان ایجاد کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار