چاپ کد خبر: 35030
19 شهریور 1399

افرادی که علائم کووید۱۹ دارند به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند.

کرونا در استان فارس 2

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: افرادیکه علائم بیماری کووید۱۹ هستند، قبل از رفتن به بیمارستان‌های مرجع، به مراکز ۱۶ ساعته مشخص شده مراجعه کنند تا از آنان تست گرفته شود.

به گزارش اول فارس، عبدالرسول همتی چهارشنبه ۱۹ شهریور و در جلسه ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی که برای سطح بندی خدمات در خصوص مبتلایان به این بیماری انجام شده است، گفت: با شیوع کروناویروس در کشور، یکی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شیراز که عامل دستیابی به موفقیت‌های بسیاری در زمینه بهبود خدمات رسانی به مردم شد، ایجاد مراکز ۱۶ ساعته برای رسیدگی به بیماران دارای علائم بیماری کرونا بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراجعه حضوری به بیمارستان‌ها را عاملی موثر بر تجمع افراد و افزایش احتمال انتقال بیماری، اخلال در خدمت‌رسانی و به خطر افتادن افراد سالم اما مشکوک به بیماری، دانست و افزود: بسیاری از افراد با تغییر آب و هوا و مشاهده نشانه‌های بیماری سرماخوردگی و آنفلوآنزا و به واسطه ترس از ابتلا به کروناویروس، به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و این موضوع احتمال ابتلا به بیماری در صورت سالم بودن فرد را افزایش خواهد داد.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد که کادر مستقر در مراکز ۱۶ ساعته ایجاد شده، بعد از بررسی تخصصی علائم مراجعین، در صورت نیاز اقدامات مربوط به بستری و دریافت خدمات درمانی مورد نظر برای مبتلایان قطعی را انجام خواهند داد و اگر ضرورتی به بستری شدن نباشد، توصیه‌هاهی لازم برای قرنطینه خانگی را ارائه می‌دهند.

همتی با اشاره به دیگر تلاش‌های حوزه سلامت استان برای تامین و حفظ سلامت شهروندان در فارس، گفت: تشدید نظارت‌های بازرسان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بر روند فعالیت مراکز تهیه و تولید موادغذایی هم از اولویت‌های اجرایی و در دستور کار است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین به انجام ۱۱۸۲ مورد آزمایش ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، گزارشی از وضعیت آماری مرتبط با کووید۱۹ و روند خدمات رسانی به افراد مشکوک و مبتلا به این بیماری، ارائه داد.

بر اساس این گزارش ، مراکز خدمات جامع سلامت «بوستان» در شهرک گلستان، «میرزایی» در شهرک بهشتی، «حربن ریاحی» در محله دهپیاله، «فاطمه الزهرا(س)» در خیابان همت جنوبی، «حضرت ابوالفضل(ع)» در بلوار نصر، «احمدبن موسی(ع)» در محله قلعه نو و «سعدی» در محله سعدی، هفت مرکز ریفرال سرپایی (۱۶ ساعته) در شیراز است.

عضو گروه واتساپ اول فارس شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار