افزایش آمار ابتلا ومرگ جوانان بر اثر کرونا در فارس

IMG 3867 
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یکصد و شصت و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از افزایش آمار ابتلا و جان باختن افراد جوان و بدون بیماری زمینه ای بر اثر کرونا در فارس خبر داد.

به گزارش اول فارس، دکتر «مهرزاد لطفی» این موضوع را هشداری برای تمامی مردم فارس دانست و از مردم به ویژه جوانان خواست تا مراقبت از خود را جدی تر گرفته و نسبت به رعایت توصیه های بهداشتی در این بحران دقت ویژه ای داشته باشند.

 او با بررسی مصوبه های پیشین ستاد مدیریت کووید۱۹ در دانشگاه، به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره امام راحل(ره)، شهدا، رزمندگان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع، حرم، وطن و سلامت را گرامی داشت.
 

دکتر لطفی در ادامه ضمن اعلام انجام هزار و ۲۹۰ مورد نمونه تست کرونا طی روز گذشته در فارس، به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

بررسی مراحل درمان مبتلایان به بیماری کووید۱۹، داروهای مورد استفاده در مراکز درمانی و بیمارستان های مرجع، شیوه رسیدگی به بیماران در بخش های مراقبت های ویژه و چگونگی شیوه توزیع داروها در داروخانه ها از دیگر محورهای این نشست بود که با حضور رییس دانشگاه بررسی شد.

 عدم استفاده از ماسک و حضور در تجمعات، عامل بیش از ۵۰ درصد ابتلا به کرونا

دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه نیز در این نشست گزارشی از موارد ابتلا به کرونا در کازرون و روستاها و مناطق اطراف این شهرستان ارایه داد و عنوان کرد: بیشترین عامل گزارش شده در مورد ابتلا و انتشار این بیماری در تجمعات مردم در مراکز پُرتردد و پُرتراکم، دورهمی های خانوادگی و استفاده نکردن مردم از ماسک بیشترین عامل انتشار کرونا در شهرستان کازرون است که بیش از ۵۰ درصد عامل ابتلا به کرونا را به خود اختصاص داده است.

دکتر «علی اکبری» معاون درمان دانشگاه نیز دیگر عضو این نشست بود که در مورد آمار افراد بستری در بخش های عادی و مراقبت های ویژه بیمارستان های مرجع شیراز و شهرستان های استان، گزارشی ارایه داد.

IMG 3891 

دکتر «مهرداد شریفی» معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای پشتیبانی و حمایت از کارکنان دانشگاه در مقابله با بیماری کووید۱۹ ارایه داد.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز اقدامات حوزه خود را در راستای مدیریت با کروناویروس اعلام کردند و پیرامون بهبود خدمات، تبادل نظر شد.

 یکصد و شصت و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز، یکم مهر، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار