چاپ کد خبر: 59087
7 تیر 1400

افزایش آمار ابتلای کودکان زیر ۵ سال به کرونا در جهرم

کرونا 22

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در روزهای گذشته شاهد افزایش نمونه ابتلا به بیماری کرونا در کودکان زیر پنج سال در جهرم بوده‌ایم که علت اصلی آن دورهمی‌های خانوادگی بوده است.

به گزارش اول فارس، سید مجید ارجمند در ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار کرد: در حال حاضر در شهرستان درگیری افراد به بیماری کرونا به صورت خانوادگی شده است. برگزاری مراسم و دورهمی خانوادگی موجب شده که آمار ابتلای کرونا در کودکان زیر پنج سال بیشتر شود.
وی افزود: به دلیل شیوع ویروس جهش یافته هندی کرونا ( دلتا ) در سایر استان ها به خصوص استان هرمزگان که همجوار با استان فارس است و رفت و آمد هایی که به این استان می شود، خانواده ها باید بیشتر از قبل مراقب باشند چرا که سرعت انتقال این ویروس، بسیار بالا و علائم بیماری در این نوع جهش یافته با شدت بیشتر بروز می کند.
به گفته وی شایعترین علائم بالینی که در کودکان جهرمی در چند روز گذشته دیده شده، تب و درگیری گوارش (اسهال) بوده است. این درگیری سیستم گوارش باعث کم آبی در کودکان و اختلال الکترولیت در بدن می شود.
وی با بیان اینکه جهرم در آستانه قرمز شدن از نظر وضعیت کرونا است، گفت: ابتلای بالای افراد به کرونا آن هم به صورت جمعی و خانوادگی، پایین نیامدن موارد مثبت و بستری شدن روزانه مبتلایان در بیمارستان؛ نشان می دهد که شیوع بیماری در جهرم روند صعودی دارد.
ارجمند تاکید کرد: تا زمانی که واکسیناسیون به صورت جمعی انجام نشود مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را که مهم‌ترین آنها استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است، رعایت کنند.
بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی جهرم، ویروس جهش یافته کرونا در آفریقای جنوبی (بتا- نوع ب) ۲۵ درصد سریعتر از ویروس کشف شده در ووهان چین است. ویروس جهش یافته انگلیسی (آلفا- نوع الف) ۲۹ درصد و ویروس جهش یافته برزیلی (گاما- نوع ج) ۳۸ درصد سریعتر منتشر می‌شود اما واریانت هندی (دلتا – نوع د) ۹۷ درصد قابلیت انتشار دارد و سریعترین فرایند ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹ را دارد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار