چاپ کد خبر: 101450
19 دی 1401

افزایش ۴۰ نماینده به مجلس برای ۲۳ استان :سهم استان فارس ۲ کرسی جدید

بر اساس این مصوبه که برای اجرا به طرح در صحن علنی و سپس تایید شورای نگهبان نیاز دارد دو نماینده به تعداد نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی افزوده خواهد شد.مردم استان فارس هم اکنون ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.

مجلس

به گزارش اول فارس، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به نشست امروز این کمیسیون به خانه ملت گفت: در این نشست ضمن تعیین محدوده های جدید حوزه های انتخابیه، تعداد افزایش نمایندگان برای استان‌های مختلف مشخص شد. این مطلب صرفا مصوبه کمیسیون بوده و باید در صحن علنی مورد رسیدگی قرار گیرد.
علی حدادی با اشاره به  نشست عصر امروز (یکشنبه، ۱۸ دی ماه) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستورکار این جلسه مبنی بر بررسی نهایی طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان مجلس با حضور کارشناس مرکز پژوهش ها و دستگاه های اجرائی، گفت: در این جلسه افزایش تعداد چهل نماینده صورت گرفت و محدوده حوزه‌های انتخابیه تعیین شد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به بیان میزان تعداد نمایندگان افزایش یافته بر اساس مصوبه این جلسه اشاره و بیان کرد: بر این اساس برای آذربایجان غربی یک نفر، اصفهان ۲ نفر، البرز ۳ نفر، بوشهر یک نفر، شهرستانهای تهران ۴ نفر قطعی و ۲ نفر ذخیره، چهارمحال و بختیاری یک نفر، خراسان جنوبی یک نفر، خراسان رضوی ۲ نفر، خراسان شمالی یک نفر، خوزستان ۲ نفر، سیستان و بلوچستان ۳ نفر، فارس ۲ نفر، قزوین یک نفر، قم یک نفر، کردستان یک نفر، کرمان ۳ نفر، کرمانشاه یک نفر، گلستان یک نفر، مازندران یک نفر، مرکزی یک نفر، هرمزگان ۲ نفر، یزد ۲ نفر و لرستان یک نفر به تعداد کرسی نمایندگان این استان‌ها افزوده می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: گفتنی است این مطلب صرفا مصوبه کمیسیون بوده و باید در صحن علنی مورد رسیدگی قرار گرفته و به تأیید شورای نگهبان برسد تا سپس دولت آن را اجرا کند.

پیشنهاد ما خواندن مطالب زیر است:

قصه پر غصه شهرک های صنعتی استان فارس در نقطه صفر 

فال حافظ امروز ۱۹ دی با تفسیر دقیق و زیبا

اگر شوهرتان نسبت به شما بی توجه و بی میل است چه کار کنید؟

تست هوش تصویری|ببینید می توانید در ۱۰ ثانیه گوسفند را پیدا کنید؟

 در کانال اول فارس عضو شوید 

اشاره 1

 کانال اول فارس در  ایتا 

 کانال اول فارس در سروش

کانال اول فارس در روبیکا

 کانال اول فارس در  بله 

کانال اول فارس در واتساپ

 کانال اول فارس در  تلگرام

 

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

باهر دوشنبه , ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

الحمدالله.تا می توانند در این شرایط اقتصادی نکبت بار که مردم را به نام شب محتاج کرده اند به این مسیولین بی..و .. و … .. اضافه کنند تا اوضاع توده مردم هر روز بیشتر دراثرعملکرد این افراد ناتوان و درمانده خرابتر شود.

آخرین اخبار