چاپ کد خبر: 54829
2 خرداد 1400

افزایش مجدد روند ابتلای شهروندان استان فارس به کووید ۱۹/آخرین آمارها

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، آخرین آمار کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا دوم خرداد اعلام کرد .

به گزارش اول فارس از  شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: در حال حاضر از ۳۶ شهر استان، ۲۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۳ شهرستان در وضعیت زود شیوع کروناویروس قرار دارند.

او افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۸۹۱ و پنج مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه های استان انجام شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۵۸ هزار و ۲۰۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۰۲ هزار و ۲۳۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد پانزده هزار و ۹۳ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۷۳ هزار و ۳۰۱ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۴۹ هزار و ۵۱۲ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

دکتر همتی با اعلام جان باختن ۱۲ هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را چهار هزار و ۴۷۹ نفر اعلام کرد.

او اضافه کرد: هم اکنون هزار و ۳۵۰ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۳۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه با اعلام اینکه امروز تمامی مراکز واکسیناسیون شیراز و شهرستان ها برای واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال فعال است، ادامه داد: در شهرستان شیراز دو مرکز واکسیناسیون خودرویی در پارک کوهستانی دراک و ورودی ورزشگاه ۵۰ هزار نفری میانرود و مراکز ثابت واکسیناسیون شامل مرکز واکسیناسیون برج پژوهشی دانشگاه واقع در خیابان خلیلی، سالن ورزشی غدیر دانشکده علوم توانبخشی واقع در ابیوردی، سالن هلال احمر واقع در بلوار سیبویه بعد از بیمارستان قلب الزهرا(س)، سالن بهزیستی واقع در کوی زهرا و مرکز واکسیناسیون واقع در سالن ملاصدرا محل دائمی نمایشگاه های بین المللی واقع در شهرک گلستان، آماده ارایه خدمت به سالمندان و واکسیناسیون این افراد است.

دکتر همتی گفت: همچنین افراد بالای ۷۰ سال که از دیروز به سامانه salamat.gov.ir مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کرده اند، می توانند بر اساس نوبت دهی انجام شده و پیامکی که حاوی زمان و مکان واکسیناسیون به آنان ارسال می شود برای دریافت واکسن به مراکز اعلام شده در مراجعه کنند.

او همچنین از پیگیری برای راه اندازی مراکز جدید واکسیناسیون خبر داد که پس از راه اندازی، اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه با تاکید بر ادامه رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم استان اظهار امیدواری کرد با رعایت این دستورات بهداشتی زندگی خوب و شادی داشته باشیم.

کرونای آفریقا

معاون علوم پزشکی شیراز گفت: آمارها بار دیگر نشان از روند افزایشی ابتلا به کرونا دارد و برای پیشگیری از مواجهه با موج جدید بیماری، باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم.

به گزارش اول فارس، دکتر عبدالرسول همتی در سیصد و بیست و هفتمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بررسی آمارهای چند روز اخیر کرونا ویروس در استان گفت: به نظر می‌رسد آمارها بار دیگر روند افزایشی دارد و برای پیشگیری از مواجهه با موج جدید بیماری، باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به روند شیوع سوش های جدید کرونا در شهرستان‌های جنوبی کشور و استان فارس، همچنین وضعیت قرمز چند شهر جنوبی، پایش دقیق وضعیت شیوع کرونا از سوی دانشگاه‌های کلان منطقه پنج کشور به ویژه شهرستان‌های گرمسیری، با توجه به احتمال موج جدید شیوع بیماری کووید ۱۹ و بررسی سوش های منطقه ضروری است.

او همچنین بر اهمیت برگزاری وبینارهای مشترک در سطح کلان منطقه پنج کشور و با هدف بررسی آخرین وضعیت کووید ۱۹ در جنوب کشور، برای برنامه ریزی بهتر برنامه‌های کنترل این بیماری تاکید کرد.

معاون بهداشت دانشگاه در ادامه با بررسی روند واکسیناسیون کرونا در فارس، اضافه کرد: مجموعه سلامت استان فارس برای افزایش ایمنی در جامعه و واکسیناسیون عمومی تلاش می‌کند و در این راستا نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، با کمک مسؤولان و رسانه‌ها هستیم تا مردم با خاطری آسوده برای واکسیناسیون کرونا به مراکز مشخص شده مراجعه و بر اساس اولویت‌های ستاد ملی کرونا، واکسن دریافت کنند.

دکتر همتی از گروه‌های سنی مشخص شده برای دریافت واکسن خواست بدون توجه به شایعات، در زمان‌های اعلام شده به مراکز مختلف واکسیناسیون در شیراز و شهرستان‌های استان فارس مراجعه کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار