چاپ کد خبر: 37207
8 آبان 1399

افزایش هولناک شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در کشور

آمار کرونا در ایران

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۸۲۹۳ مورد جدید کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه در این بازه زمانی ۳۹۹ تن نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش اول فارس، دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۸ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۲۹۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۹۲۴ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۹۶ هزار و ۹۴۱ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۹۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۴ هزار و ۱۱۳ نفر رسید.

به گفته وی، خوشبختانه تا کنون ۴۷۲ هزار و ۵۹۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

لاری ادامه داد: ۵۰۵۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی همچنین گفت: تا کنون چهار میلیون و ۸۵۷ هزار و ۳۹۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری ادامه داد: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گفته وی، استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اصل اولویت در تصمیم گیری ها باید سلامت مردم باشد و بر همین اساس امیدواریم با اتخاذ تصمیم های قاطع حاکمیتی، همکاری جدی تر دستگاه های اجرایی و همراهی مسئولانه تر مردم کشورمان در عمل به توصیه های بهداشتی شاهد توقف شیوع گسترده بیماری در کشور باشیم.

بر اساس این گزارش ،دکتر سیما سادات لاری، گفت: شرایط سخت و طاقت فرسای بیماری کووید-۱۹ در کشورمان، به گونه ای اقتضا می کند که کلیه دستگاه های دولتی و نهادهای حاکمیتی در کشور، به یک آرایش کاملا جنگی و با حداکثر توان وارد میدان نبرد با این ویروس شوند.

وی افزود: مسلما در شرایط فعلی کشور، احتمال تعارض جنبه های سلامت با مسائل اقتصادی و… وجود دارد، اما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اصل اولویت در تصمیم گیری ها باید سلامت مردم باشد. امیدواریم با اتخاذ تصمیمات قاطع حاکمیتی، همکاری جدی تر دستگاه های اجرایی و همراهی مسئولانه تر مردم کشورمان در عمل به توصیه های بهداشتی شاهد توقف شیوع گسترده بیماری در کشور باشیم.

لاری تاکید کرد: مطمئنا همکاران ما در نظام سلامت کشور، به عنوان سربازان خط مقدم این نبرد سهمگین علی رغم سختی های فراوانی که متحمل شده اند، در این مسیر ناهموار تا زمان برچیده شدن این مهمان ناخوانده از مرزهای این مرزو بوم در کنار مردم خواهند بود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار