چاپ کد خبر: 76219
7 اسفند 1400

افزایش ۱۸ تا ۵۰ درصدی عوارض ساختمانی در شیراز

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز  گفت: با تصویب شورای اسلامی شهر نرخ عوارض از سال آینده مشمول تعرفه جدید شده و حداقل ۱۸ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش اول فارس از شیراز، «امید گشتاسبی»، امروز (شنبه ۷ اسفند) با اعلام آخرین فرصت استفاده از تخفیف عوارض شهرداری شیراز  گفت: شهروندان شیراز تا پایان اسفند جاری برای استفاده از تخفیف پرداخت عوارض فرصت دارند.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز افزود: با تصویب شورای اسلامی شهر نرخ عوارض از سال آینده مشمول تعرفه جدید شده و حداقل ۱۸ درصد افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در ۲ سال گذشته تا اردیبهشت ماه نرخ عوارض و تخفیف های آن مطابق با نرخ سال پیش محاسبه می شد اما امسال این طرح اجرا نمی شود‌ و نرخ عوارض از اول فروردین ۱۴۰۱ بر مبنای فرمول جدید محاسبه شده و در بخش ساختمان از ۱۸ تا ۵۰ درصد ‌بسته به منطقه بندی شهر شیراز این نرخ افزایش اعمال خواهد شد.

گشتاسبی اعلام کرد: عوارض در بخش تفکیک و تغییر کاربری نیز به دلیل افزایش نرخ اولیه املاک، افزایش خواهد یافت و با توجه به تغییرات در فرمول های محاسباتی عوارض و هوشمند شدن آنها، لازم است شهروندان نسبت به تعیین تکلیف پرونده های عوارضی خود اقدام کنند

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار