چاپ کد خبر: 92863
1 شهریور 1401

افزایش ۳۸ درصدی حق پرستاری جانبازان، والدین، همسران و فرزندان شهدا

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران، از ابلاغ افزایش ۳۸ درصدی حق پرستاری جانبازان، والدین، همسران و فرزندان شهدای مشمول قانون خبر داد.

پرستار والدین شهدا

به گزارش اول فارس، علی گودرزی گفت: حق پرستاری بر اساس میزان ساعاتی که ایثارگران نیاز به مراقبت دارند و به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس ضریبی که به عنوان ضریب (K) تعریف شده است پرداخت می‌شود. گودرزی افزود: والدین، همسران و فرزندان شهدا که بیماری‌های خاص یا صعب‌العلاج یا محدودیت جسمی حرکتی دارند، پس از تأیید کمیسیون پزشکی بنیاد، مشمول این ماده می‌شوند. گودرزی گفت: لیست افزایش ۳۸ درصدی حق پرستاری مرداد ماه هم برای پرداخت تحویل امور مالی شده است و حداکثر در دو روز آینده پرداخت خواهد شد.

وی در مورد جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر مشمول دریافت حق پرستاری هم گفت: جانبازان اعصاب و روان شیمیایی و جانبازانی که محدودیت جسمی حرکتی دارند به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران، براساس شدت و نوع ضایعات ناشی از مجروحیت و میزان ساعتی که از جانبازان مراقبت می‌شود؛ حق پرستاری و حق همیاری دریافت می‌کنند.
وی افزود: مبنای پرداخت حق پرستاری، حداقل دستمزد منطبق بر حداقل حقوق قانون کار است. در زمان تدوین و ابلاغ بودجه سال ۱۴۰۱ مبنای افزایش حقوق، مزایا و نظایر آن حدود ۱۰ درصد در نظر گرفته شده بود و محاسبات بودجه بر اساس افزایش ۱۰ درصدی پیش‌بینی شده بود، ولی افزایش حدود ۵۷ درصدی حداقل دستمزد قانون کار پس از نهایی شدن بودجه تصویب و ابلاغ شد که باعث فاصله ۴۷ درصدی حق پرستاری ایثارگران شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار