چاپ کد خبر: 66113
11 شهریور 1400

افشاگری نایب رئیس کمیسیون انرژی در باره شرکت نفت ستاره

3487855

احمد مرادی سه‌شنبه شب (۱۰ شهریور) در جلسه شفاف‌سازی و برسی موضوع نحوه جذب نیروی انسانی در شرکت نفت ستاره و سایر بنگاه‌های اقتصادی که به صورت لایو از طریق فضای مجازی پخش شد، اظهار کرد: شرکت نفت ستاره در سال ۱۳۹۹ برخلاف قوانین اقدام به جذب ۶۸۰ نفر از نیروهای غیر بومی کرده است.

وی با اشاره به انتخاب برادر مدیرعامل شرکت نفت ستاره به عنوان مشاور، عنوان کرد: وی اصلاً در پالایشگاه حضور هم ندارد و حقوق نجومی دریافت می‌کند؛ در حالی که جوانان استان هرمزگان سال‌ها برای استخدام شدن، پشت درها نگه داشته شده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مدیرعامل شرکت نفت ستاره علاوه بر انتخاب برادر خود به عنوان مشاور، دیگر خویشاوندان خود را نیز جذب کرده است که با وجود جوانان نخبه در سطح استان هرمزگان این اقدام قابل درک نیست.

حقوق ۳۰ میلیون تومانی مدیر غیر بومی

مرادی با اشاره به حقوق ۳۰ میلیون تومانی مدیر روابط عمومی پالایشگاه نفت ستاره، خاطرنشان کرد: سوالی که برای ساکنین هرمزگان ایجاد می‌شود این است که آیا در استان هرمزگان چنین ظرفیت‌هایی وجود ندارد.

وی ضمن تاکید بر جلوگیری از صرف هزینه‌های گزاف برای نیروهای پروازی، مطرح کرد: برخی از نیروهای پالایشگاه نفت ستاره به صورت پروازی در استان هرمزگان فعالیت می‌کند و در طول مدتی که در استان حضور دارند در هتل‌های شهر اقامت دارند که باعث متضرر شدن بیت‌المال شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان با ذکر این نکته که پالایشگاه نفت ستاره پس از ۱۱ سال به بهره‌برداری رسید، تشریح کرد: اگر تلاش‌های انقلابی قرارگاه خاتم‌الانبیاء نبود، این پالایشگاه تا کنون هم به بهره‌برداری نمی‌رسید و در این راستا باید از اقدامات جهادی قرارگاه خاتم قدردانی کرد.

جذب ۷۰ درصد نیروی بومی در پالایشگاه نفت بندرعباس

مرادی پالایشگاه نفت بندرعباس را یک الگوی مناسب برای نفت ستاره دانست و اذعان کرد: با تلاش‌های مجمع نمایندگان استان و استانداری، بیش از ۷۰ درصد از نیروهای بومی در پالایشگاه نفت بندرعباس جذب شدند.

وی با اشاره به کم‌کاری نفت ستاره در کمک به ورزش استان هرمزگان، تصریح کرد: تنها حمایت این پالایشگاه به تیم بانوان در رشته بسکتبال محدود می‌شد که آن هم رها شد و می‌توان گفت حمایت‌های نفت ستاره از ورزش استان هرمزگان صفر است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خریدهای خارج از عرف گفت: حتی آجیل شب عید نیز با قیمت‌های میلیاردی از خارج از استان هرمزگان خریداری می‌شود در صورتی که می‌توان این هزینه‌ها در داخل خود استان صرف کرد.

مرادی با ذکر این نکته که استاندار هرمزگان موظف به همکاری با مجمع نمایندگان استان هرمزگان برای پیگیری حقوق مردم است، اظهار کرد: از فولاد هرمزگان به خاطر پیگیری برای برطرف کردن کمبودها و چالش‌های استان هرمزگان و ایفای مسئولیت اجتماعی قدردانی می‌کنم.

از تخلف پنج هزار میلیارد تومانی در آلومینیوم جلوگیری شد

وی با ذکر این نکته از حیف و میل شدن بیش از پنج هزار میلیارد تومان از سرمایه بیت‌المال در آلومینیوم جلوگیری کردیم، عنوان کرد: برخی در تلاش بودن که بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان از سرمایه‌های منطقه آزاد را بالا بکشند که در مقابل آن‌ها ایستادیم و اجازه بروز چنین تخلفاتی را چه در نفت ستاره، چه در صنایع دیگر نخواهیم داد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با ذکر این نکته که با قاطعیت جلوی اختلاس‌گران و غارت‌گران بیت‌المال ایستاده‌ایم، بیان داشت: در هر نقطه و هر بنگاه اقتصادی که گزارش تخلف واصل به سرعت پیگیری خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد حق مردم هرمزگان تضییع شود.”خبرگزاری مهر”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار