چاپ کد خبر: 37799
21 آبان 1399

افشای تخلف کرونایی ۴ مدیرکل در استان فارس

به گزارش اول فارس ، عبدالرضا قاسمپوربا اعلام این خبر بیان کرد: با توجه به این که بیستم آبان ماه اولین روز اعمال محدودیت‌ها در خصوص فعالیت واحدهای صنفی بود اصناف همراهی خوبی داشتند و می‌توان گفت بالغ بر ٨٠ درصد از واحدهای صنفی محدودیت‌های اعلامی را رعایت کرده اند.

قاسمپور معاون استاندار

وی در ادامه تصریح کرد: برخی از واحدهای صنفی نیز تخلفاتی در زمینه رعایت محدودیت‌های ابلاغی داشتند که طی روزهای نخست اجرای این طرح به آن دسته از واحدهای که محدودیت‌ها را رعایت نکنند اخطار داده خواهد شد و پس از دریافت اخطار محتمل جریمه می‌شوند.

قاسمپور در خصوص جرایم تعیین شده برای واحدهای صنفی متخلف نیز تصریح کرد: جرایم مختلف مالی و قضائی برای واحدهای صنفی متخلف در نظر گرفته شده است که از جمله این جرایم می‌توان به جریمه مالی ٣٠٠ هزار تومان تا یک میلیون تومانی اشاره کرد این در حالی است که واحدهای صنفی که تخلفاتی در این زمینه داشته باشند به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

به گفته جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا واحدهای صنفی که محدودیت‌های کرونایی را رعایت نکنند توسط بازرسان پلمپ خواهند شد.

تخلف ۴ مدیرکل دستگاه اجرایی در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی

معاون استاندار فارس در ادامه گفت: با بازرسی های که از دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته است مشخص شده که چهار دستگاه اجرایی در اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی اهتمام  لازم را نداشته و تخلفاتی انجام داده اند از این رو با ۴ مدیرکل دستگاه اجرایی خاطی توسط کمیسیون تخلفات اداری برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی مختلف مکلف هستند بر رفتار کارمندان و واحدهای که تحت تبعیت از آن دستگاه اجرایی هستند نظارت جامعی در راستای اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی داشته باشند.

قاسم پور تاکید کرد: اگر دستگاه تابعه‌ای مرتکب تخلف در اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی شود با مدیرکل دستگاه اجرایی مرجع توسط مراجع قانونی برخورد لازم صورت می‌پذیرد.

آموزش صرفاً مبنی بر فضای مجازی

معاون استاندار فارس در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برخی از واحدهای آموزشگاهی به کلاس‌های خود را به صورت مخفیانه و حضوری برگزار می‌کنند نیز گفت: این آمادگی در میان گروه‌های نظارتی وجود دارد که با آموزشگاه‌های که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد لازم را انجام دهند البته دستگاه‌های مراجعه نیز مکلف اند بر نهادهای تابعه خود نظارت داشته باشند.

او ادامه داد: براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در استان فارس تا پایان هفته تمامی آموزش‌ها مبتنی بر فضای مجازی است و هیچ مجتمع آموزشی اجازه برگزاری کلاس به صورت حضوری را نخواهد داشت.

قاسم پور افزود: اگر افراد شاهد تخلف واحدهای اقتصادی، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها بودند با تماس با دو سامانه ١١١ و ١٩٠ می‌توانند گزارش‌های خود را به گوش مسئولین و اکیپ‌های نظارتی برسانند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در پایان گفت دستگاه‌های مختلفی نظیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، سازمان صنعت، معدن و تجارت و ورزش و جوانان از جمله دستگاه‌هایی هستند که بایستی نظارت کاملی بر واحدهای تابعه خود داشته باشند.

عضو گروه واتساپ اول فارس شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس چهارشنبه , ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱

چرادراستان فارس شهرهاوروستاه صدعفونی نمیکنند لطفارسیدگی کنید

آخرین اخبار