اعلام جزئیات بیشتری از ترور شهید فخری زاده توسط وزیر اطلاعات

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی دوشنبه شب از تلاش های سربازان گمنام امام زمان (عج) و ناگفته های ترور شهید فخری زاده سخن گفت و تاکید کرد : دشمنان به دنبال برهم زدن امنیت کشور هستند اما جمهوری اسلامی در یکی از مقاطع پرامنیت به سر می‌برد.

به گزارش اول فارس، وزیر اطلاعات دوشنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به تشریح وضعیت امنیتی کشور در چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی پرداخت.

علوی وزیر اطلعات

حجت‌الاسلام علوی در آغاز با بیان این‌که اگر تحرک‌های آمریکا را جنگ روانی بدانیم ساده اندیشی است، گفت: آمریکا برای ضربه زدن نظامی به ایران برنامه های جدی داشت و می‌خواست شکست خود را در جنگ اقتصادی به این وسیله جبران کند و این بر اساس اطلاعاتی است که داریم.

او ادامه داد: بمب افکن‌های بی ۵۲، سی و شش ساعت پرواز می‌کردند و ناو هواپیمابر خود را در اقیانوس هند برای دوری از تیررس ایران مستقر کردند، برای این بود که ضربه خود را به ایران وارد کنند.

حجت الاسلام علوی افزود: نمایش قدرت نیروهای مسلح ما در این زمان آن‌ها را در عملیاتشان دچار تردید کرد زیرا اگر جنگنده‌های آن‌ها از هر فرودگاهی در هر کشوری پرواز می‌کردند، فرودگاه و تأسیسات آن کشور با خاک یکسان می‌شد بنابراین نتوانستند از هیچ کشوری به جز ناوهایشان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها با سرنگون شدن پهپاد فوق مدرنشان فهمیدند آسمان ایران برای جنگنده‌های آنها امن نیست.

وزیر اطلاعات در ادامه با بیان این‌که آمریکایی‌ها فکر می‌کردند با رفتن به اقیانوس هند از تیررس ما خارج می‌شوند، افزود: اما زمانی که در رزمایش یگان موشکی سپاه هدف متحرکی در فاصله ۱۸۰۰ کیلومتری نابود شد، حساب کار دستشان آمد که اگر دست از پا خطا کنند یا یک موشک از ناو هواپیمابر آنها شلیک و یا یک جنگنده بلند شود، ناو هواپیمابر آن‌ها هدف قرار می‌گیرد و حال وقتی آمریکایی‌ها آسیب پذیری خود را دیدند منصرف شدند.

او ادامه داد: اکنون سرویس‌های اطلاعاتی برخی کشورهای منطقه در حال تماس با ما هستند و درخواست کمک می‌کنند که روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران از سر بگیرند، البته این مربوط به کشورهایی است که روابط خود را با ما قطع کرده اند و آنهایی که رابطه بسیار سرد با ما دارند نیز برای بهبود روابط از ما درخواست کمک می‌کنند.

حجت الاسلام علوی تصریح کرد: حال همان کشورهایی که ایران ستیزی را به آمریکایی‌ها توصیه می‌کردند اکنون به آمریکایی‌ها توصیه می‌کنند با ایران کنار بیاید که این نتیجه مقاومت ملت ایران، هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و اقتدار نیروهای مسلح ما است.

ترور شهید فخری زاده 
 وزیر اطلاعات افزود: دو ساعت پس از شهادت شهید فخری زاده شروع کردند علیه وزارت شعار دادن بدون این که بدانند وزارت اطلاعات در این مسأله چه نقشی داشته است، اما دو روز بعد به دلیل این که وزارت گفت دو ماه پیش از ترور اعلام کرده است در این نقاط دشمن کار جمع آوری اطلاعات انجام می‌دهد و پنج روز پیش از ترور نیز گفته بود دشمن برنامه ترور شهید فخری زاده را در این نقطه دارد، شعارها متوقف شد.

حجت الاسلام علوی گفت: وزارت اطلاعات فقط زمان ترور شهید فخری زاده را نمی‌دانست و با توجه به این که این شهید جزو نیروهای مسلح بود و آن فردی که امکانات ترور را فراهم کرده بود هم از اعضای نیروهای مسلح بود و ما نمی‌توانیم در حوزه نیروهای مسلح کار اطلاعاتی انجام دهیم، از آن‌ها خواستیم فردی را معرفی کنند تا روی قضیه کار کنیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه پیش از این که نیروهای مسلح نماینده‌ای معرفی کنند، شهید فخری زاده ترور شد.

وزیر اطلاعات در ادامه به تحرکات گروه‌های تروریستی در منطقه اشاره کرد و در این باره گفت: حکومت خودخوانده داعش متلاشی شد اما حمایت‌ها از جریان‌های تروریستی پایان نیافته و تجهیز آن‌ها متوقف نشده است.

وی افزود: آن‌ها در این مدت تلاش‌های بسیاری انجام دادند اما صدها تیم تروریستی به وسیله وزارت اطلاعات کشف شده و زیر ذره بین رفته است و سرکرده‌های آن‌ها ضربه خورده و به هلاکت رسیده اند.

وزیر اطلاعات گفت: این که در دو سال اخیر اتفاقی نیفتاده است تصادفی نیست و تلاش شده با راهبردهای جدید وزارت اطلاعات به گونه‌ای با آن‌ها برخورد شود که مردم کمتر متوجه شده اند و اگر این برخوردها نبود اکنون ناامنی‌های بسیار زیادی در کشور وجود داشت.

وی افزود: مردم نقش وزارت اطلاعات را درک می‌کنند و این وزارت در نگاه مردم جایگاه ویژه‌ای دارد و بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده از محبوب‌ترین دستگاه‌های کشور در بین مردم است.

حجت الاسلام علوی در ادامه با بیان اینکه این وزارتخانه از هجمه‌های خودی‌ها در امان نبوده است، گفت: در مصاحبه تلویزیونی گفتم بیشترین هجمه به دولت و وزارت اطلاعات به وسیله خودی‌ها بوده است اما برخی گفتند فلانی گفته بیشترین انتقادات به وزارت اطلاعات به وسیله خودی‌ها بوده است و با خودی‌ها چکار کرده اید که این قدر انتقاد کرده اند.

او ادامه داد: من کی گفتم انتقاد! ما از انتقاد استقبال می‌کنیم اما از ما انتقاد نشد بلکه به وزارت هجمه شده است و این که در وزارت چیزی نبوده و به آن نسبت داده اند و تخریب وزارت را آغاز کرده اند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار