چاپ کد خبر: 56623
19 خرداد 1400

” افغان ” شدن برخی شهروندان پس از تزریق دوز دوم واکسن کرونا

واکسن زدن

به گزارش اول فارس ، احمد توناگور روزنامه نگار ترکیه ای، پس از دریافت دو دوز واکسن ویروس کرونا از طریق برنامه “حس” (کد شخصی که توسط وزارت بهداشت ترکیه برای پیگیری وضعیت بیماری در این کشور وارد شده است)، دارنده پاسپورت واکسیناسیون شد.

​وی در پاسپورت خود، متوجه شد که در ستون “تابعیت” نوشته شده است “افغانستان”. توناگور متعجب گفت: چه کسی فکرش را می کرد، ما با مشکلی روبرو شویم که در زندگی یک شخص اختلال ایجاد شود.

به گفته سوگیم بگوم یاووزروزنامه نگار روزنامه سؤزجؤ، احمد توناگور درباره این حادثه گفت: روز جمعه نوبت دوم واکسن Biontech در بیمارستان دولتی بدروم داشتم، به من گفتند که یک ساعت پس از واکسیناسیون در برنامه حس، من می توانم پاسپورت واکسیناسیون خود را کامل کنم زیرا دوز دوم را دریافت کردم. پاسپورت بین المللی صادر شد و در ستون شهروندی افغانستان نوشته شد.

همان گذرنامه واکسیناسیون حاوی شماره شناسنامه من از شهروندان جمهوری ترکیه و شماره گذرنامه من است. من افغان شدم. الان دارم تحقیق می کنم که کجا باید بروم. دیگران نیز با مشکل مشابهی روبرو شده اند.

توناگیور درمورد این واقعیت که نامه های زیادی از خوانندگانش دریافت کرده است، نتیجه گیری کرد: من نامه های زیادی از خوانندگان دریافت کرده ام، که آنها هم گفته اند من هم افغانستانی شده ام. خوانندگانی که برای من کاملاً ناآشنا هستند. آنها همچنین نمی دانند چه باید بکنند. من در تلاش هستم تا به سیستم انتصاب پزشک مرکزی (MHRS) برسم. من مات و مبهوت هستم، من نمی دانم چگونه این مسئله را برطرف کنم. ما با مشکلی روبرو هستیم که زندگی فرد را مختل می کند. من بلافاصله متوجه نشدم که چگونه پاسپورت خود را دریافت کردم، چه کسی می توانسته به چنین چیزی فکر کند؟

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار