چاپ کد خبر: 76221
7 اسفند 1400

اقدام خاص یک عروس و داماد اصفهانی در جنگل جونگان ممسنی

در اجرای طرح مشارکتی موفق احیاء جنگل در ممسنی استان فارس که صبح روز جمعه در روستای دوتو جونگان ممسنی، هزینه سالگرد وفات یک دختر جوان و مهریه یک زوج جوان برای درختکاری در این منطقه هزینه شد.

به گزارش اول فارس از شیراز، در اجرای طرح مشارکتی موفق احیاء جنگل در ممسنی استان فارس که صبح روز جمعه در روستای دوتو جونگان ممسنی میزبان دستان سبز اندیشان از سراسر استان بود، نکته زیبا و قابل توجه در این برنامه صرف هزینه سالگرد وفات یک دختر جوان و صرف هزینه مهریه یک زوج جوان برای درختکاری در این منطقه بود.

در این برنامه جعفر شهریور از اعضای فعال انجمن که سال پیش دخترش را از دست داده بود، تمامی هزینه‌‌های مراسم سالگرد را برای پیشبرد امر درختکاری هزینه کرد و با کاشت هفت نهال بنام دختر دلبندش، دو تن از بزرگان جونگان و چهار شهید والامقام جونگانی به مراسم رنگ و رویی دیگر بخشید و تفکر سبز اندیشی را انعکاس دادند، حرکت زیبای دیگری که شکل گرفت تصمیم زیبای عروس و دامادی از شهر اصفهان بود که بجای مهریه بیست نهال در سایت درختکاری کاشتند.

سایت درختکاری دوتو جونگان سال گذشته با کاشت ۴۰۰ نهال گونه بومی کنار و بلوط آغاز شد.

محمد یزدانپور مدیر انجمن میراث زاگرسب ا اعلام این مطلب افزود :  در چند مرحله بذرکاری نیمی از سایت را پوشش دادند، در سال جاری نیز با پنج مرحله بذرکاری حرکت سبز خود را ادامه دادند و در بهمن ماه ۱۴۰۰ با کاشت کنار بیش از ۱۵۰ نهال با حضور اهالی جونگان، مرتعداران، تشکل های دشمن زیاری ممسنی، رستم، کوهچنار، کازرون، شیراز، کار زیبای خود را ادامه دادند.

یزدانپور افزود: در حاشیه برنامه کاشت نهال کودکان در کنار والدینشان نقاشی با موضوع محیط زیست را آموختند و همچنین از افراد فعال کارگروه درختکاری انجمن میراث زاگرس با تقدیم لوح سپاس،گل و کتاب قدردانی شد.

گروه واتساپ اول فارس

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس شنبه , ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸

نخوندی نوشته عروس و داماد اصفهانی؟

ناشناس شنبه , ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸

احسنت بر این عروس و داماد….و پدر آن دختر مرحوم با اقدام زیباشون…ممسنی ها عالی هستند

آخرین اخبار