چاپ کد خبر: 31754
20 تیر 1399

امام جمعه دراک: مردم چگونه برای دادن زمین به بی خانمان ها امید داشته باشد؟

مردم با کدام امید، به تدبیر حضرتعالی برای دادن زمین به بی خانمان ها امید داشته باشد؟

امام جمعه دراک
به گزارش اول فارس ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر خادم خطبیب جمعه دراک حضرت  امروز ضمن اشاره به ظلم و اجحافی که در بیست سال گذشته نسبت به ندادن پروانه ساخت در زمینهای شهرک شورای گویم فرمود: طبق اصل ۳۱ قانون اساسی داشتن مسکن مناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است و دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندانه ترند، زمینه اجرای این اصل را فراهم کند
آقای رئیس جمهور فرمودند: ما زمین جهت ساخت مسکن در اختیار مردم خواهیم گذاشت جناب آقای رئیس جمهور مردم با کدام امید، به تدبیر حضرتعالی برای دادن زمین به بی خانمان ها امید داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر خادم افزود: مردم و جوانان گویم میگوند چرا طرح تفضیلی شیراز که گویم جزئی از آن است با وجود تصویب شورای شهر و با امضاء شهردار، و فرماندار شیراز و استاندارفارس به تهران ارسال شده در بایگانی وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت کشور بلاتکلیف خاک میخورد. قریب بیست سال است شورای وقت گویم و دهیار زمین در اختیار مردم گذاشته اند ولی متاسفانه هنوز اجازه ساخت به آنها نمیدهند.
این ظلم آشکار است امروز امام جمعه با توجه به رجوع مردم به او و تظلم و دادخواهی آنها نزد امام جمعه، او وظیفه خود میداند علم مبازره با ظلم را بردارد تا کسی به مردم تهمت ضد انقلاب نزند امام جمعه بنا به فرمایش امیرالمومنین(ع) که میفرماید ” کُن للظّالِمِ خَصمًا وَ لِلمَظلومِ عَونا؛ وظیفه خود میداند حامی مظلوم باشد و تا آخر علم مطالبه گری و عدالت خواهی را بلند کند
امام جمعه دراک همچنین با بیان اینگه مقام معظم رهبری(مدظله) میفرماید: بایستی عدالت آنچنان از طرف مردم، قشرها و به خصوص جوانان مطالبه شود که هر مسئولی -چه بنده و چه هر کس دیگری که مسئول است- ناچار باشد به مقوله عدالت، ولو بر خلاف میلش هم که باشد بپردازد.
قرآن میفرماید لَا یُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ خداوند دوست ندارد کسی با سخنان خود، بدیهای دیگران را اظهار کند؛ مگر آن کس که مورد ستم واقع شده باشد.
طبق این آیه قرآن هر جا سکوت، موجب ذلت مظلوم و تقویت ظلم است باید فریاد زد و ظالم در جامعه اسلامی جایگاه و احترام ندارد و باید او را افشا کرد.
دکتر خادم در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره سخنان گهربار امیرالمومنین که میفرماید: العَدلُ حَیَاهٌ وَ الجَورُ مَمَاتٌ؛ عدالت حیات است و ظلم و جور، مرگ اجتماع است. سکوت مردم را پذیرفتن ظلم دانست و فرمود مردمی که پذیرای ظالم و تسلیم ظلم میشوند در حقیقت مردگانی بیش نیستند.

به کانال اول فارس در واتساپ بپیوندید%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار