آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه ۲۱ تیرماه

امام جمعه شیراز: جوانان امروز رسوایی‌های تمدن اروپایی را نشان دهند

امام جمعه شیراز: جوانان ایران با دنیا سخن بگویند

 نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: جوانان امروز ابزاری در اختیار دارند که می توانند با دنیا حرف بزنند، آن‌ها باید از این ابزار استفاده کنند و رسوایی‌های تمدن اروپایی را نشان دهند.

به گزارش اول فارس ، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه ۲۱ تیرماه با اشاره به اینکه جوانان باید نقش خود را ایفا کنند و با دنیا سخن بگویند، خاطرنشان کرد: آن‌ها باید با زبان‌های دیگر بگویند چه مظلومیتی در دنیاست و اگر کسی می‌تواند این فریاد را بزند و نمی‌زند در مسئولیت خود کوتاهی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه ایران مرکز مقاومت اسلامی در جهان است، بیان داشت: در یمن نیز شاهد ایستادگی بسیار عظیمی هستیم، مادرانی که فرزندان و همسران و خانه‌هایشان را از دست می‌دهند، محکم ایستاده‌اند و با این حال، بزرگ‌ترین اجتماع را برای حمایت از فلسطینی‌ها داشته‌اند و همه این‌ها درس است.

مقام معظم رهبری رهبر مقاومت و ایران مرکز مقاومت جهان است

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مردم ایران دلگرمی‌بخش همه جمعیت‌های مسلمان جهان هستند، عنوان کرد: رهبر عظیم الشأن ما حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای رهبر مقاومت جهان هستند.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: ایشان بر سر آمریکا فریاد فریاد می‌زنند و درمقابل استبداد می‌ایستند و می‌گویند نه جنگ و نه مذاکره و این به نفع مسلمانان و به نفع ایران است.

وی خاطرنشان کرد: به اروپایی‌ها متذکر می‌شویم که شما ادعا داشتید بهترین تمدن دنیا هستید و شعار مدنیت، شهرنشینی، انسانیت و حقوق بشر را سر دادید؛ اما امروز به کودک‌کشی در یمن راضی هستید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار کرد: این مسائل آزمون تمدن اروپایی و آمریکایی است و آن‌ها که دلباخته این تمدن و این زندگی اروپایی بودند، ببینند که خون ملت‌ها برای آن‌ها بی ارزش است و از خون‌خوارانی تمجید می‌کنند که در ۳۰۰ سال گذشته اساس تمدن خود را بر پایه ظلم، خونریزی و خوردن حق مسلمانان گذاشته‌اند.

آمریکا در آزمون‌های تاریخی آبرویی ندارد

وی با بیان اینکه در این آزمایش بزرگ تاریخی، خجالت زدگی نصیب آمریکا شده است، ابراز داشت: برای آمریکا همین بس است که اطرافیانش با او همراه نمی‌شوند، آمریکا خودش از برجام خارج شد و در آزمون‌های تاریخی آبرویی ندارد.

وی با اشاره به سالگرد کشف حجاب توسط رضاخان گفت: این روزها سالگرد حمله دژخیمان رضاخانی به مسجد گوهرشاد و کشتن جمع بسیار زیادی از مؤمنان و متدینان در مقابل ضریح امام رضا (ع) به جرم پایبندی به حجاب است.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: یک روز تمدن اروپایی رضاشاه ر ا بر ایران مسلط کرد تا پوشش زن و مرد ایرانی را عوض کند، آن روز زنان بسیاری بچه‌هایشان را به خاطر اینکه در کوچه حجاب از سرشان را برداشتند در همین شهرهای فارس سقط کردند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز روز قدرت و عظمت بانوان در ایران اسلامی است، بیان داشت: ما رضاشاه و پسرش و نوکران اجانب را از کشور بیرون کردیم و حکومت اسلامی برقرار کردیم و دشمن می‌داند که دیگر در این رمز و بوم جایی ندارد.

مخالفان حجاب بدانند از رضاخان تندرو تر نمی‌شوند

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: با این حال، عده‌ای خودباخته، بی‌دین و مزدور تبلیغ می‌کنند تا نسبت به حجاب بی احترامی کنند. آن‌کس که امروز بدحجاب است یا کشف حجاب می‌کند، مراقب باشد که از رضاخان تندرو تر نمی‌شود و ایمان این مردم، رضاشاه‌ها را به قبرستان فرستاد.

وی افزود: آنان که در مقابل ارزش‌های دینی انسانی می‌ایستند مردم متوجه باشند که خشم و غضب و انتخاب این مردم آن‌ها را شکست می‌دهد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه از مسئولان توقع می‌رود در این زمینه به وظیفه قانونی خود عمل کنند، بیان داشت: برخی دستگاه‌ها در این زمینه کم‌لطفی‌ها می‌کنند و فراموش می‌کنند باید در پیشگاه صدیقه طاهره (س) آبرومند شوند. مدیر بودن چه افتخاری دارد اگر امام زمان از شما خشنود نباشد.

وی افزود: کار دستورالعملی در جمهوری اسلامی معنا ندارد، کار جهادی همراه با احترام و حفظ ارزش‌ها باید جا بیفتد و ما مطمئن هستیم که جمع قابل توجهی از مدیران علاقه‌مند به نظام هستند و این امور را پیگیری می‌کنند و قدرتمندی نظام را برای پیاده سازی سبک زندگی اسلامی به نمایش خواهند گذاشت.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به تاکید مقام معظم انقلاب بر عنصر اخلاص در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامیاشاه کرد و گفت: پافشاری ایشان بر معنویت و عناصر خاصی ازجمله اخلاص که باید در جامعه دینی تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس یاد مرگ و معاد را از عواملی دانست که در بندگان اخلاص را ایجاد و تقویت می‌کند.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه گاهی واقعیات پیرامون خود را تعمداً فراموش می‌کنیم، بیان کرد: این موضوع بسیار خطرناک است، با فرار از واقعیت چیزی درست نمی‌شود، مواجهه صحیح با واقعیت مساله را به نفع ما تمام می‌کند.

وی ادامه داد: وقتی می‌گوئیم باید امید را رواج دهیم، مدیران رفتارهایی نشان می‌دهند که به فراموش کردن امید می‌انجامد و این مساله نه به سود دنیاست و نه آخرت.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: نگاه اشتباهی در جامعه ما به وجود آمده است که اگر می‌خواهیم امیدوار و شاد و بانشاط باشیم، یعنی مرگ و خیانت را فراموش کنیم و این نگاه کسانی است که مرگ را آغاز بدبختی خود می‌دانند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار