چاپ کد خبر: 15600
26 مهر 1398

امام جمعه موقت شیراز گفت:حمله به نفتکش ایرانی اقدامی بزدلانه و وقیحانه بود

امام جمعه موقت شیراز گفت: اربعین حماسه ای است که هر سال با شکوهتر از سال گذشته برگزار می‌شود و همین حماسه اربعین روزی کمر استکبار را خواهد شکست.

حماسه اربعین، کمر استکبار را خواهد شکست

به گزارش اول فارس از شیراز، حجت‌الاسلام ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز، اظهار داشت: متاسفانه مراسمات ختم امروزه غلط، ضد فرهنگ و ضد اخلاقی است و این رسم و رسوم‌های بد باید برداشته و ریشه‌کن شود.

وی با بیان اینکه برای ختم و مراسمات اینچنینی نباید هزینه اضافی خرج شود، افزود: بعضی مسؤلان دولتی هم متاسفانه از بودجه دولتی دسته گل‌های مراسم ختم را خریداری می‌کنند و این تناقض با فرهنگ اسلامی است و این عمل خلاف سنت، عرف و عقل است.

رضوی اردکانی با بیان اینکه یکی از مهمترین علامت مومن سجده در برابر خداست، گفت: سجده در برابر غیر خدا حتی ائمه و انبیا الهی جایز نیست و حرام است و بهترین خاک برای سجده خاک کربلا و حرم امام حسین (ع) است.

امام جمعه موقت شیراز گفت: اربعین حماسه بزرگی است که پیام‌های آن می‌تواند باعث عاقبت به خیری یک فرد و یک جامعه شود.

رضوی اردکانی افزود: ایثار، آزادگی، فداکاری، اتحاد و همدلی، نفرت از ظلم و ظالم و برائت از آنها، عظمت و قدرت مسلمین و زنده نگه داشتن یاد حماسه عاشورا از مهمترین پیام‌های اربعین است.

وی ادامه داد: اربعین حماسه‌ای است که هر سال با شکوهتر از سال گذشته برگزار می‌شود و همین حماسه اربعین روزی کمر استکبار را خواهد شکست.

رضوی اردکانی با اشاره به دستگیری مدیر کانال آمد نیوز، گفت: این شخص پلید و روباه مکار با وجود حفاظت چند لایه و تامین امنیت از طرف کشورهای غربی در  یک عملیات پیچیده توسط سربازان گمنام اطلاعات سپاه و جوانان انقلابی شکار شد.

وی ادامه داد: این دستگیری یک شخص نبود بلکه خفه کردن یک جریان بود و تمام دنیا مبهوت چگونگی به دام انداختن این فرد منافق شدند.

رضوی اردکانی با اشاره به رونمایی از اولین هواپیمای جت آموزشی-رزمی ساخت ایران، گفت: در این شرایط تحریم این اقدام کاری علمی بود که باید از نیروی هوایی تشکر کرد و امیدواریم صنعتی مانند صنعت خورد سازی کشور از این کار الگو بگیرند و از وابستگی ها به خارج از کشور کم کنند.

امام جمعه موقت شیراز درسخنانی دیگر، بیان کرد: حمله به نفتکش ایرانی اقدامی بزدلانه و وقیحانه بود که البته عاملان این کار مطمئن باشند، جواب قاطعی از نیروهای انقلابی ما دریافت خواهند کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار