چاپ کد خبر: 25736
19 فروردین 1399

امام جمعه کامفیروز خواستار توجه جدی دولت به کسبه،اصناف و بازاریان شد

حجه الاسلام دکتر محمد تقی‌زاده امام جمعه کامفیروز با ارسال نامه خطاب به ریاست جمهوری خواستار توجه جدی دولت به کسبه و بازاریان در ایام شیوع کرونا شد.

تقی زادهامام جمعه کامفیروز

رییس جمهور محترم ایران اسلامی
برادر ارجمند جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی زید عزه
سلام علیکم
پس از فراگیری ویروس کرونا در کشور و در پی بحران سازی این بیماری برای ملت ایران، یکی از علل مهار و کنترل نسبی این بیماری، همکاری مثال زدنی کسبه، اصناف و مغازه‌دارانیست که بعضا قسمت عمده‌ی سود و درآمد سالانه‌ی آن‌ها در همین ایام نوروز محقق می‌شود و امید خیلی از آن‌ها بعد از خداوند منان، تلاش برای کسب رزق و روزی حلال در بازار شب عید بود تا بلکه بتوانند سفره نسبتا خالی را به گونه‌ای پوشش دهند که بیش از این شرمنده فرزندان و خانواده خویش نگردند. لیکن این قشر فهیم جهت جلوگیری از ازدیاد زحمت پزشکان و کادر درمانی کشورمان که در این ایام سخت مجاهدانه مشغول خدمت رسانی به بیماران هستند و به دلیل نیفزودن باری ثقیل بر دوش دولت، چشم بر سود شب عید خویش پوشیده و با بستن درب محل کسب و کار، خواست دولت مبنی بر تعطیلی این اصناف را به دیده‌ی منت پذیرفتند.
اما دولت محترم می‌بایست همانطور که با تدبیر صحیح خویش مانع از متضرر شدن کارمندان محترم گردیده و با برنامه ریزی، این بزرگواران را به صورت دوره‌ای به مرخصی غیر استحقاقی فرستاد اما مزایا و حقوق کامل ماهانه را به آن‌ها پرداخت نمود، نسبت به اصناف و تمام مشاغلی که با تعطیلی دچار افت و یا ضرر اقتصادی شدند هم همین رویه اعمال گردد و تصمیمی نیز اتخاد تا خسارت وارده بر این اصناف را در حد امکان جبران نماید خصوصا اگر قرار باشد که تعطیلی این اصناف بعد از ۲۰ فروردین نیز ادامه داشته باشد.
مطابق نظر کارشناسان استمهال قبوض، حق بیمه و پرداخت وام های قرض الحسنه که مورد تصویب هیئت محترم وزیران قرار گرفته، کمترین کاریست که می‌توان برای روشن نگهداشتن امید در این اقشار زحمتکش انجام داد، اما انتظار می‌رود با اتخاد تدبیری امیدوارانه، امید را به خانه‌های اصناف برگردانید.
خاطر نشان میگردد که اگر به موقع به داد اصناف پر‌تلاش نرسید فاجعه‌ای برای این عزیزان رقم خواهد خورد که آسیب آن کمتر از کرونا نمی‌باشد.

سرباز ولایت
دکتر محمد تقی‌زاده

عضوکانال واتساپ اول فارس شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار