چاپ کد خبر: 64095
22 مرداد 1400

امکانات جدید نسل تازه ماشین‌های ظرفشویی را بشناسید

ماشین ظرفشویی 1

به گزارش اول فارس، ماشین ظرفشویی از تازه ترین لوازم خانگی برقی می باشد که مدتی است به کمک بانوان خانه دار آمده و از زحمت شست و شوی ظروف کم کرده است. قدر ماشین ظرفشویی را زمانی بیشتر می دانید که تعداد زیادی مهمان داشته باشید و انبوهی از ظروف در آشپزخانه جمع شده باشد. در این مطلب سعی شده به اختصار، ضروری ترین امکانات مورد نیاز این دستگاه به شما معرفی گردد.دانستن برخی نکات برای خرید ماشین ظرفشویی کاملا ضروری می باشد

بازوی شستشوی خطی ظرفشویی

ماشین ظرفشویی 4 e1628857120664

یکی از نارضایتی های اکثر خانم های خانه دار این است که برخی ظروف مثل ماهیتابه و قابلمه توسط ماشین ظرفشویی به طول کامل شستشو نمی شوند و همواره شاید کثیفی یا چربی بر روی بخشی از این ظروف هستند. شاید بپرسید علت چیست؟ در پاسخ لازم می دانیم شما را با ساختار داخلی ماشین ظرفشویی و نوع پاشیده شدن آب روی ظروف آشنا سازیم. شستشو و آبکشی در اکثر ماشین های ظرفشویی از طریق بازوهای دورانی دوش مانند صورت می گیرد. اگر در مرکز ماشین ظرفشویی یک دایره تصور کنیم، بازو در حقیقت روی شعاع یک دایره به مرکز ماشین ظرفشویی حرکت می کند. در این صورت ممکن است گوشه های ظرفشویی در معرض آب قرار نگرفته و بنابراین ممکن است ظروفی که در گوشه ماشین ظرفشویی قرار گرفته اند، کثیف باقی بمانند. بازوهای شستشو در مسیر خطی این مشکل را برطرف نموده اند. این بازوها در تمام طول ماشین ظرفشویی حرکت می کنند و با شستشوی یکدست، هیچ جایی از دستگاه دور از مسیر آب باقی نمی ماند.

ماشین ظرفشویی 3 e1628857069886

در کل می توان گفت ماشین های ظرفشویی بهتر هستند که دارای بیشترین بازوی آبپاش باشند. اما این دستگاه ها قیمت بالاتری دارند، مثلاً مدل های ارزان تر تنها یک بازوی آبپاش دارند در حالی که دستگاه های گران تر بیش از ۳ بازوی آبپاش دارند. نکته با اهمیت دیگر این است که آبی که ظروف با آن شسته می شوند باید کاملا داغ باشد. چون برای تاثیر بیشتر مواد شوینده گفته می شود باید دمای آب بیش از ۵۵ درجه سانتی گراد باشد. حتی بعضی محققین توصیه کرده اند که دمای آب باید بیش از ۷۰ درجه سانتی گراد باشد.

حسگر تشخیص میزان کثیفی ظرفشویی

دستگاه هایی که امکان شناسایی میزان کثیفی و حجم ظروف داخل دستگاه را دارند، گزینه بسیار مناسبی هستند. این مدل ها با استفاده از این حسگرها، به طور خودکار میزان آب مصرفی توسط دستگاه تنظیم شده و باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود. علاوه بر این سنسورها برخی تولید کنندگان برای کاهش هزینه، سیستمی با نام شست ‌و شوی تأخیری را در محصولات خود استفاده کرده اند. به گونه‌ای که ماشین ظرفشویی به طور اتوماتیک خارج از ساعات اوج مصرف روشن می شود. البته ساکنین خانه در این ساعات در منزل حضور دارند، بنابراین برای اینکه آرامش آن ها بهم نخورد، مدل های عایق دار و کم صدا را انتخاب کنید.

ماشین ظرفشویی 2

 امکان شست ‌و شو با بخار ظرفشویی

این نوع از ماشین های ظرفشویی با قدرت بخار و لکه بری بالا، می‌توانند گزینه مناسبی برای افرادی باشند که می‌خواهند مدل‌های قدیمی‌ ماشین ظرفشویی خود را به روز کنند. خیلی از افراد تمایل به آبکشی ظروف قبل از شستن آن ها با ماشین ظرفشویی ندارند. به کمک تکنولوژی بخارشوی، نیازی به شست‌وشوی ظروف قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی نمی باشد. بعلاوه این سیستم، بازده دستگاه را از طریق صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی بالا می برد.

ماشین ظرفشویی 5

قابلیت تنظیم ارتفاع سبد ظرفشویی

قفسه ‌هایی که قابلیت تنظیم ارتفاع سبد دارند، باعث سهولت کار با ماشین ظرفشویی می شوند. در این مدل ها، قابلیت تنظیم ارتفاع برای ظروف یا لیوان‌ ها وجود دارد. بالاترین قفسه مخصوص چیدن قاشق و چنگال است؛ همچنین در برخی از مدل ‌ها قابلیت خارج کردن قفسه از ماشین برای افزایش فضای داخلی وجود دارد.

قابلیت کنترل بخار ظرفشویی

بعضی از مدل ها به این سیستم مجهز نبوده و این کمبود زمانی حس می شود که شما بعد از شستن ظروف، درب ظرفشویی تان را باز می کنید و بخار زیادی از محفظه دستگاه خارج شده و دست تان را می سوزاند. یا این که بخار تبدیل به قطرات آب شده و روی ظروف شسته شده لکه ایجاد کنند. پس حتما قبل از خرید ماشین ظرفشویی از وجود این امکان مطمئن شوید.

در ادامه لازم می دانیم شما را با نکات لازم برای افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی آشنا کنیم. استفاده از پودر ماشین ظرفشویی به اندازه پیشنهادی، خشک کردن ظرف ها با کمترین درجه حرارت، استفاده از مایع براق کننده، آغاز کردن شستشو پس از تکمیل ظرفیت دستگاه و عدم استفاده بیش از حد قاشق و چنگال در داخل سبد مخصوص به شما کمک خواهد کرد تا طول عمر دستگاه خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار