چاپ کد خبر: 73093
8 بهمن 1400

امکیرون به سرعت در حال قرمز کردن فارس +چند شهرستان نارنجی استان

امیکرون با افزایش موارد مثبت رنگ بندی کرونایی شهرستان‌های استان فارس را تغییر داد.

به گزارش اول فارس، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صدا وسیما گفت: از اوایل هفته گذشته گونه غالب استان امیکرون شده است و تاکنون حدود ۹۰ درصد نمونه‌های تشخیصی امیکرون هستند.
امیکرون

رضائیان زاده گفت: سرعت سرایت پذیری ۴ برابری امیکرون درمقایسه با گونه دلتا و این که تنها ۴۰ درصد استان فارسی‌ها از ماسک استفاده می‌کنند و همچنین کاهش مراجعه افراد برای تزریق دوز سوم کرونا موجب شده از ۳۶ شهرستان استان فارس، ۴ شهرستان شیراز، گراش، کوار و زرقان در وضعیت نارنجی کرونایی و شهرستان های نی ریز، بختگان، فیروزآباد، فراشبند، قیروکارزین، جهرم، خنج، لارستان، آباده، اقلید، خرمبید، بختگان، خفر، ارسنجان، بوانات، سرچهان، سپیدان، بیضا، ممسنی، رستم و اوز در وضعیت زرد کرونایی قرار بگیرند.

او افزود: علاوه بر این که بیشتر افراد امیکرون را به عنوان یک سرماخوردگی ساده می‌بینند، این گونه از ویروس در عین ساده انگاری برخی از افراد در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی و مراجعه نکردن برای واکسینه شدن میزان بستری و مرگ و میر فراوانی را در پی خواهد داشت چنانچه در کشور‌های دیگر هم شاهد هستیم.

بر اساس رنگ بندی ها، آبی به معنای کم خطر، زرد خطر متوسط، نارنجی پرخطر و قرمز خیلی پرخطر تعریف شده است.

رنگ زرد به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معناست که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی خطر کم است. این رنگ به مناطقی داده می شود که آمار بیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر  ۱۰۰ هزار نفر جمعیت باشد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار