عضو شورای مرکزی حزب موتلفه مطرح کرد

انتقاد از کم‌توجهی دولت نسبت به انتخاب استاندار فارس/ عملکرد دولت غیرقابل قبول است

محمدعلی چوبینی  با انتقاد شدید نسبت به تعلل دولت در انتخاب استاندار جدید فارس اظهار داشت: دولت تدبیر و امید نسبت به عملکرد خود در ارتباط با عدم توسعه استان فارس باید پاسخگو باشد.

وی افزود: امروز نه تنها شاهد کم‌توجهی دولت نسبت به موقعیت و اهمیت استان فارس و شهر شیراز در توسعه کشور هستیم، بلکه عدم رشد فارس در مقایسه با دیگر استان‌ها نیز عیان است.

13971005000083 Test PhotoH

به گزارش اول فارس به نقل از خبرگزاری فارس ، چوبینی ادامه داد: در چندسال اخیر شاهد عدم ثبات مدیریت ارشد استان بوده‌ایم و امروز هم مشاهده می‌شود که با وجود آگاهی از تغییر استاندار از بیش از دو ماه قبل، هنوز استانداری فارس با سرپرست اداره می‌شود.

معاون سیاسی حزب موتلفه فارس با بیان اینکه چنین استانی با این ویژگی‌های ممتاز را چطور می‌شود با این نگاه اداره کرد، افزود: امروز عدم انسجام بین دستگاه‌ها، رکورد و خمودگی سیستمی و عدم انگیزه در بدنه اداری بیش از هر زمان دیگری دیده می‌شود.

وی خواستار تصمیم‌گیری سریع دولت نسبت به انتخاب استاندار فارس شد و گفت: بومی یا غیربومی بودن استاندار از اساس اصالت ندارد، اما استاندار بومی واجد شرایط اولویت دارد.

چوبینی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های استاندار آینده فارس را مستقل بودن وی در اداره استان عنوان کرد و گفت: استانداری که بدون اجازه پدرخوانده‌ها و مجموعه‌های متعدد سیاسی هم‌سوی دولت در انتخاب مدیران خود اختیار نداشته باشد، استان را از اینکه هستیم نیز به عقب‌تر می‌برد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه ادامه داد: در سند ملی توسعه استان فارس آورده شده که شیراز به‌عنوان قطب همکار با تهران در تقسیم کارهای ملی است، اما امروزه شاهد آن هستیم که نه تنها از ظرفیت فارس در سطح ملی و فراملی و ایفای نقش منطقه‌ای آن استفاده مقبولی نمی‌شود، بلکه از ظرفیت‌های استان برای توسعه خود استان هم درست استفاده نشده و خروجی دولت غیرقابل قبول است.

وی گریزی هم به نمایندگان مجلس شورای اسلامی زد و بیان کرد: از سهم مجمع نمایندگان در شرایط کنونی استان هم نباید غافل شد؛ اگر اولویت‌های نمایندگان فارس را در موضع‌گیری‌هایشان استخراج و پیگیری‌های آن‌ها در رابطه با توسعه استان و محرومیت‌زدایی بخش‌هایی از استان و شهر شیراز را بررسی کنیم، تکلیف معلوم است؛ بی‌شک اگر مجمع نمایندگان به وظیفه نظارتی خود درست عمل می‌کرد امروز شرایط به گونه‌ای دیگر بود و شاهد وضع کنونی در مدیریت استان نبودیم.

این چهره سیاسی با انتقاد از سیاست‌زدگی بیش از حد استان فارس، گفت: رهبر معظم انقلاب در سفر به فارس، این استان را در رأس قله عنوان کردند، اما متأسفانه در حال حاضر می‌بینیم که این استان برای خود نمی‌تواند یک استاندار بومی بیاورد و دلیل آن هم فضای ملتهب استان است.

وی با بیان اینکه فارس با ظرفیت‌های گردشگری، تنوع اقلیمی، تاریخی و مذهبی در کشور نمونه است، گفت: کسی باید استاندار شود که بتواند همه این ظرفیت‌ها را احیاء و بالفعل کند.

چوبینی با اشاره به اینکه توجه جدی به نسل‌ها، انگیزه، پشتکار و خلاقیت جوانان می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار و راهگشا باشد، گفت: امروز باید سراغ مردم رفت و مرزها را برداشت و باید توجه داشته باشیم تا مردم از مسوولان دلسرد نشوند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار