چاپ کد خبر: 47689
22 اسفند 1399

انتقاد امام جمعه شیراز از عدم نظارت بر بازار و روند توزیع کالاها

آیت الله دژکام 2

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه مردم از گرانی افسارگسیخته و سختی معیشت رنج می‌برند، گفت: روند افزایش قیمت کنترل نمی‌شود.به گزارش گروه سیاسی اول فارس،  آیت‌الله لطف‌الله دژکام  در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری به ویژه مناسبت‌های ماه شعبان، گفت: همه در مسئولیت‌های اجتماعی باید نسبت به گرامیداشت این مناسبت‌ها اقدام مناسب انجام دهیم.

او با اشاره به اینکه این هفته، هفته آخر سال ۹۹ و هفته بعد آغاز سال جدید است، گفت: با ولادت ائمه معصومین به پیشواز سال جدید می‌رویم و امیدواریم که خداوند همه خیر‌ها و برکت‌ها را به ما ارزانی دهد؛ از ویژگی‌های ۱۴۰۰ این است که ۲ بار میلاد امام زمان (عج) را داریم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه این سالی که دو طرفش نیمه شعبان است باید قدر دانسته شود، افزود: اگر می‌خواهیم امام زمان ظهور کند مگر نه اینکه امام زمان قرآن ناطق نیست و بزرگان دین ما نیز می‌گویند هر وقت دلتنگ هستید قرآن بخوانید؛ سال ۱۴۰۰ سالی است که باید به قرآن و عترت ویژه توجه کنیم و باید کار‌های ما زمینه‌ساز ظهور باشد.

آیت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه باید رویکرد فرهنگی سال آینده سومین حرم اهل بیت توجه به قرآن و عترت باشد، بیان کرد: با همکاری مدیران فرهنگی استان و سازمان‌های مردم نهاد شورای قرآن و عترت در حرم سوم شکل گرفته و برنامه‌ریزی این است که در سال ۱۴۰۰ در زمینه آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن فعالیت کنند.

او با بیان اینکه اگر منتظر امام زمان هستیم باید به قرآن توجه بیشتری کنیم، عنوان کرد: عمده کار‌های فرهنگی مردمی است و ادارات سهم کوچکی دارند بنابراین همه فعالان فرهنگی در راستای آموزش قرآن و آموزش صحیح خوانی قرآن فعال شوند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه باید مناسبت‌های اهل بیتی در سال جدید ویژه دیده شود، تصریح کرد: در این راستا هم همه همدلی و همکاری کنند تا پایان سال ۱۴۰۰ رشد آشنایی با فرهنگ اهل بیت را داشته باشیم.

آیت‌الله دژکام با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی گفت: در کشور جمهوری اسلامی مسئولان جزئی از مردم هستند، اگر مسئولی فاصله گرفته باید برگردد و در این شرایط همه از گرانی‌های لجام گسیخته و سختی معیشت رنج می‌برند البته مردم با یک اشاره رهبر معظم انقلاب ۲ در بحث کمک‌های مومنانه حماسه آفریدند.

او با اشاره به وضعیت استان فارس در این زمینه بیان کرد: در استان فارس در بحث کمک‌های مومنانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بسته معیشتی توزیع شده و این کمک شما مردم جدای دیگر کمک‌ها است.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه روند افزایش قیمت کنترل نمی‌شود و باید بر قیمت کالا‌ها پیگیری و نظارت شود، تصریح کرد: مسئولان لازم نیست قول بدهند، ولی نشود؛ قول ندهید، اما انجام دهید تا مردم در عمل کار شما را ببینند. قول‌هایی داده شده برای شب عید امیدواریم که محقق شود. کنترل بازار و کالا‌هایی که باید عرضه شود باید با دقت باشد چراکه مشکلات عمده از مجموعه همین مدیران است. اصلاح فرایند توزیع باید از درون برخی از ادارات شکل بگیرد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ نیز گفت: از کسانی که فرایند انتخابات را مدیریت می‌کنند درخواست دارم که رضایت خدا و مردم در انتخابات را بالاتر از جریانات سیاسی ببینند، برای شورای اجرایی و نظارتی افراد باتقوا انتخاب شوند تا رای مردم بدون زیاد و کم مشارکت داده شود

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار