چاپ کد خبر: 93625
10 شهریور 1401

انتقاد پرفسور سید علی ملک حسینی از تاخیر در احداث جاده قره‌پیری “شیراز-صدرا”

مدیرعامل بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا گفت: در آینده ظرفیت تخت‌های بیمارستان ابن سینا به ۲۵۰۰ تخت افزایش می‌یابد و این بیمارستان یکی از مراکز درمانی استراتژیک کشور است.
پروفسور علی ملک حسینی

پرفسور سید علی ملک حسینی با اشاره به استقرار واحد‌های تخصصی و فوق تخصصی درمانی در شهر جدید صدرا، لزوم تسهیل در تردد ایمن مسیر‌های دسترسی به این شهر جدید را یک امر ضروری دانست.

به گزارش اول فارس ، مدیرعامل بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا از روند اجرای یکی از راه‌های دسترسی صدرا بازدید می‌کرد، گفت: حدود ۱۵ سال از طرح موضوع احداث جاده قره‌پیری به عنوان یک مسیر دسترسی مناسب بین شیراز و صدرا می‌گذرد؛ این مهم یک مطالبه جدی مردم محسوب می‌شود و امیدواریم هرچه سریعتر کامل و آماده بهره‌برداری شود.

ملک‌حسینی با بیان اینکه امروز جمعیت زیادی روزانه بین شیراز و صدرا رفت و آمد دارند، اجرای مسیر‌های دسترسی مناسب را در کاهش هزینه‌ها و ترافیک بسیار موثر دانست و تاکید کرد که با توجه به ایجاد و گسترش مراکز دانشگاهی و درمانی، لزوم توجه به این امر جدی‌تر شده است.

او با اعلام اینکه در آینده ظرفیت تخت‌های بیمارستان ابن سینا به دو هزار و ۵۰۰ تخت افزایش می‌یابد، گفت: بیمارستان پیوند اعضای ابن سینا یکی از مراکز درمانی استراتژیک کشور است که میزبان تعداد زیادی از بیماران داخلی و خارجی است و با توجه به اینکه باید اعضای اهدایی کمتر از ۳۰ دقیقه از فرودگاه شیراز به بیمارستان برسد، ضرورت دارد مسیر دسترسی به بیمارستان سهل‌الوصول باشد.

مدیرعامل بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا ضمن تشکر از تمام کسانی که برای احداث جاده قره‌پیری در حال تلاش هستند از جمله شرکت عمران شهر صدرا و با اشاره به توانمندی‌های مهندسین کشور گفت: با همت استاندار پرتلاش فارس و استفاده از تمام توان شرکت عمران شهر صدرا، شورای شهر و شهرداری شهر صدرا و شهر شیراز تا عید نوروز بتوان این جاده را افتتاح کرد.

ملک حسینی با بیان اینکه اگر کسی به هردلیلی مانع اجرای هرچه سریع‌تر عملیات عمرانی در طول این جاده شود، خائن به کشور و خون شهداست و باید روز قیامت پاسخگو باشد، گفت: شهرداری شیراز باید به صورت جدی پای کار بیاید و موضوع معارضین راه عمومی مردم را برطرف نماید که اگر تصرف غیرقانونی بوده بازپس گرفته شود و اگر کسانی حق و حقوقی دارند، مطابق قانون حقوق ایشان پرداخت و احداث جاده تکمیل شود.

او همچنین از خیرین نیک اندیش که در عرصه‌های مختلف خوش درخشیده‌اند نیز خواستار آن شد که اگر امکان تهیه ماشین‌آلات جاده‌سازی دارند برای تسریع در عملیات احداث کمک نمایند.

آزادسازی کامل معارضین جاده قره‌پیری انجام شود
عزیزالله روشن، سرپرست و عضو هیئت مدیره شرکت عمران صدرا با بیان اینکه سهل‌الوصول‌ترین محور دسترسی شهر شیراز به شهر صدرا بزرگراه در دست احداث قره‌پیری است، گفت: طول مسیر ۱۰.۵ کیلومتر با عرض ۴۴ مترمربع می‌باشد که خط ویژه اتوبوس نیز در آن پیش‌بینی شده است.

او با اعلام اینکه پروژه احداث جاده قره‌پیری از سال ۱۳۹۹ شروع شده و نزدیک به ۳۰ درصد پیشرفت داشته است، گفت: قبل از اعمال ماده ۹ و تامین دلیل توسط کارشناسان دادگستری جهت تسهیل اراضی، مدتی پروژه تقریباً متوقف شد که امیدواریم با همکاری اداره کل راه و شهرسازی فارس و شهرداری شیراز آزادسازی مسیر به طور کامل انجام شود.

سرپرست شرکت عمران صدرا با بیان اینکه سه تقاطع غیرهمسطح و چهار پل با دهانه ده متر در دو مقطع جهت دوربرگردان‌ها در طول مسیر جاده قره‌پیری در حال احداث است، اظهار امیدواری کرد که شهرداری شیراز نیز به زودی با رفع معارضین، عملیات عمرانی تقاطع محور شهید محلاتی با محور قره پیری را آغاز کند تا بتوان در اسرع وقت از این بزرگراه بهره‌برداری کرد.

هاشم عزیزی، رئیس شورای شهر صدرا نیز در حاشیه این بازدید ضمن تقدیر از تلاش‌های شرکت عمران صدرا برای احداث جاده قره‌پیری که با تمام توان پای کار آمده است، گفت: مردم انتظار دارند پروژه‌ها با سرعت بیشتری پیشرفت کند و از استاندار مردمی فارس خواستاریم تا ارگان‌های مربوطه از جمله شهرداری شیراز را مجبور کنند پای کار بیایند.

گروه واتساپ اول فارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

باهر پنجشنبه , ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸

بهتر هست یک فرودگاه کوچک در جوار بیمارستان برای نشست و برخاست هواپیماهای کوچک ایرتاکسی و بالگرد و کوادکاپتر احداث شود تا بتوان حمل بیماران فوریتی و اعضای پیوندی در سریعتربن زمان ممکن بین فرودگاه شیراز و بیمارستان و .. انجام داد.

آخرین اخبار