چاپ کد خبر: 37160
7 آبان 1399

انسولین قلمی تولید ایران وارد بازار شد

فانا - تولید اولین انسولین آنالوگ به شکل قلم آماده تزریق در کشور توسط شرکت  فرآورده‌های پویش دارو

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید “انسولین قلمی” با دانش بومی شد؛ این شرکت در پارک علم و فناوری پردیس با راه‌اندازی خط تولید “بازالین” نخستین انسولین قلمی ایرانی، تاکنون بیش از یک‌میلیون و ۵۰۰هزار عدد انسولین قلمی تولید کرده است.

به گزارش اول فارس ؛ خط تولید “بازالین” به‌عنوان نخستین انسولین قلمی ایرانی که در خرداد ماه راه‌اندازی شد و قرار بود ۲۵ درصد نیاز بازار را تأمین کند، این روزها پرسرعت‌تر از گذشته در حال حرکت است.

انصاری؛ مدیر تولیدِ شرکت دانش‌بنیان “پویش دارو” در این باره گفت: خط تولید انسولینِ بازالین، تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار عدد قلم تولید کرده است؛ انسولینِ‌ گلارژین نوعی انسولین طولانی‌اثر است که از خرداد ماه سال جاری، خط تولید این محصول با نام بازالین با تلاش متخصصان داخلی راه‌اندازی شده است.

آزادی، مدیر تحقیقات شرکت دانش‌بنیان “پویش دارو” تصریح کرد: کیفیت، ایمنی و اثربخشی انسولین گلارژین با برند بازالین در مقایسه با نمونه‌های خارجی و استانداردهای بین‌المللی به اثبات رسیده است؛ عملیات اجرایی و ساخت خط تولید ماده مؤثره انسولین‌های آنالوگ در کشور، در شرکت “پویش دارو” آغاز شده است و عملاً یک بازه زمانی ۲ساله را در نظر گرفته‌ایم که ان‌شاءالله این پروژه بزرگ در کشور به نتیجه برسد.

بر اساس این گزارش ، با کم‌شدن انسولین قلمی در بازار کشورمان، شرکت “پویش‌ دارو” نخستین شرکت تولیدکننده انسولین قلمی در پارک علم و فناوری پردیس است که وارد این عرصه شده و کمبود بازار را جبران کرده است؛ با تولید “بازالین” از خروج بیش از ۲۰ میلیون دلار ارز جلوگیری می‌شود، رویکردی که با بومی‌سازی ماده اولیه آن ارزآوری بیشتری را به‌دنبال خواهد داشت.

بومی‌سازی، تولید و توزیع، ۳ ضلع اصلی در زنجیره رفع نیازهای اساسی کشور است که این روزها باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد؛ این روزها که برخی واحدهای تولیدی به‌خاطر شرایط کرونا تعطیل یا نیمه‌تعطیل هستند این واحد فناور، خیلی فعال‌تر از گذشته در حال کار و فعالیت است، تا کمبود این محصول در داخل کشور حس نشود.

این شرکت، یک شرکت دانش‌‌بنیان است و فعالیت خود را در سال ۱۳۷۶ آغاز کرده و نخستین شرکت داروسازی تولیدکننده فرآورده‌های دارویی نوترکیب در خاورمیانه است و پیش از این نیز، داروهای بیولوژیک دیگری برای درمان کم‌خونی بیماران کلیوی و مبتلا به سرطان، درمان نوتروپنی ناشی از شیمی‌درمانی، درمان هپاتیت و درمان نارسایی رشد در کودکان را روانه بازار دارویی ایران کرده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار