چاپ کد خبر: 58059
30 خرداد 1400

جزئیات انفجار یک خودرو در پمپ گاز C.N.G مسلم شیراز+تصاویر

به گزارش اول فارس، رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر بروز انفجار در یک جایگاه عرضه گاز سی ان جی، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۳ با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز،امروز به خیابان مسلم رهسپار شدند.
قانع افزود: مخزن غیر استاندارد گاز سی ان جی یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ صندوقدار در حین سوخت گیری دچار انفجار شده و بر اثر شدت این حادثه قسمتی از کابین این خودرو تخریب شد.
وی در ادامه گفت: نیرو‌های آتش نشانی بی درنگ با قطع جریان برق جایگاه و تخلیه کامل جایگاه سوخت، محل حادثه را ایمن سازی کردند و با استفاده از تجهیزات مخصوص مشغول شستشوی بنزین و روغن جاری شده بر روی سطح جایگاه شدند.
این مقام مسئول بیان کرد: به دلیل رعایت فاصله ایمن از جایگاه سوخت، توسط راننده خودرو و افراد حاضر در محل حادثه، خوشبختانه به هیچکس آسیبی نرسید.
به منظور حفظ ایمنی رانندگان، سرنشیان و سایرین باید به رعایت چند نکته در حین سوختگیری خودرو توجه ویژه داشت:

 انفجار مخزن خودرو سواری در جایگاه سوخت سی ان جیانفجار مخزن خودرو سواری در جایگاه سوخت سی ان جیانفجار مخزن خودرو سواری در جایگاه سوخت سی ان جیانفجار مخزن خودرو سواری در جایگاه سوخت سی ان جیهنگام مراجعه به جایگاه سوخت سی ان جی باید پیش از سوختگیری کلیه سرنشینان را از خودرو پیاده نموده و به محل‌هایی تعیین شده در نقاط ایمن جایگاه هدایت نمائید.
اپراتور‌های آموزش دیده باید مسئول سوختگیری باشند و نصب و جدا کردن نازل سوختگیری به خودرو را برعهده داشته باشند، لذا به هیچ وجه عملیات سوختگیری به تنهایی نباید انجام گیرد.

به تصاویر، تابلو و همچنین نکات ایمنی که در محوطه جایگاه نصب شده از جمله «علامت نکشیدن سیگار»، «رعایت فاصله ایمنی»، «رانندگان عزیز، برای ایمنی بیشتر شما یادآور می‌شویم که فشار سوخت گیری هیچگاه نباید از دویست بار بیشتر شود.» و … باید توجه نمود.
جهت انجام امور مربوط به سیستم گازسوز خودرو باید حتماً به مراکز مجاز مراجعه نمود.
داشتن برچسب معتبر سوختگیری برای استفاده از گاز طبیعی در جایگاه‌ها الزامی است.
هرگونه برشکاری، جوشکاری یا تعمیر مخزن، بلافاصله در اولین سوختگیری باعث انفجار مخزن خواهد شد.
سیگار کشیدن و استفاده از تلفن همراه در جایگاه سوخت گاز اکیدا ممنوع است.

 ContentImages 124173 خبر تازه

ContentImages 124174 خبر تازه

ContentImages 124177 خبر تازه

ContentImages 124178 خبر تازه

ContentImages 124175 خبر تازه

ContentImages 124176 خبر تازه

وات 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار