چاپ کد خبر: 98321
30 آبان 1401

انهدام باند فراخوان تجمعات غیرمجاز موسوم به “جوانان محلات شیراز”

فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری عاملان راه اندازی و هدایت کانال “جوانان محلات شیراز” در فضای مجازی که اقدام به فراخوان اغتشاشات و تجمعات غیرمجاز می کردند، خبر داد.

به گزارش اول فارس ، سردار رهام بخش حبیبی گفت: با اقدامات اطلاعاتی و فنی مأموران پلیس استان فارس، یک کانال و گروه در شبکه های اجتماعی (تلگرام و اینستاگرام و… ) به نام “جوانان محلات شیراز”  که اقدام به تشویش اذهان عمومی و دعوت به فراخوان و اغتشاشات در شهر شیراز می کردند، شناسایی شد.

جوانان محلات شیراز 3

به نقل از پلیس فارس، حبیبی با اشاره به شناسایی چندین ادمین با آی دی های مختلف در رابطه با این کانال، افزود: در این خصوص متهم اصلی این پرونده (معروف به “زاپاتا” که با عوامل نفاق در خارج از کشور نیز ارتباط داشت) به همراه ۷ متهم دیگر شناسایی و طی چند عملیات جداگانه در مخفیگاهشان در شیراز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: این متهمان با ایجاد گروه تلگرامی اقدام به شناسایی لیدرهای اغتشاشات، تشویق به ایجاد کانال و آموزش روش های تهیه بمب های دستی، آموزش روش های مقابله با ماموران امنیتی ، تهیه و توزیع تراکت، هدایت اغتشاشگران در محل تجمع و آموزش برای شرکت در اغتشاشات می کردند.

جوانان محلات شیراز 1

حبیبی افزود: در بازرسی از مخفیگاه این افراد یک عدد بمب انفجاری دست ساز (برای استفاده در تجمعات)، تعداد زیادی تراکت، تعداد ۶ دستگاه بی سیم ، ۲ دستگاه کیس رایانه ، ۱۲ دستگاه تلفن همراه و یک دستگاه تبلت کشف شد.

فرمانده انتظامی فارس با تأکید بر اینکه امنیت مردم در فضای حقیقی و مجازی خط قرمز پلیس است، افزود: پلیس با هوشیاری کامل همه موضوعات را رصد و با کسانی که بخواهند به هر نحوی امنیت و آرامش مردم را به مخاطره بیندازند، برخورد می کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس چهارشنبه , ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۷:۳۶

دمش گرم حبیبی .واقعا شجاع ودلسوز وعاشق کارشه وهمیشه خودش جلوی خطرات میره .انشاالله عمری باعزت وظولانی داشته باشی

آخرین اخبار