چاپ کد خبر: 87173
29 خرداد 1401

انواع معافیت های قانونی برقراری انشعاب و گاز مصرفی در سال ۱۴۰۱

سرپرست شرکت گاز فارس مشمولین طرح معافیت در بخش‌های هزینه برقراری انشعاب و گاز مصرفی در سال ۱۴۰۱ را تشریح کرد.
به گزارش اول فارس، علی اکبر میدانشاهی گفت: جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر تا ظرفیت کنتور ۱۰ متر مکعب در ساعت می‌توانند از معافیت‌های قانونی در بخش هزینه انشعاب بهره‌مند شوند.

او گفت: همسران و فرزندان و والدین شهدا، اسرا، مفقودالاثرها، جانبازان زیر ۲۵ درصد، آزادگان و رزمندگان دفاع مقدس با سابقه حداقل ۶ ماه حضور در جبهه تا ظرفیت کنتور ۶ متر مکعب در ساعت می‌توانند از این معافیت‌ها برخوردار شوند.

سرپرست شرکت گاز فارس از اختصاص معافیت‌هایی در بخش ارائه انشعاب برای اماکن مذهبی خبر داد و گفت: مساجد روستایی و شهری، اقلیت‌های مذهبی و حوزه‌های علمیه از این معافیت‌ها برخوردار هستند.

او به اختصاص معافیت‌هایی که در بخش انشعاب برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی برای یکبار و تا سقف کنتور ۶ متر مکعب در ساعت اشاره کرد و گفت: رده‌های بسیج، کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها، گلزار‌های شهدا و موزه‌های دفاع مقدس نیز مشمول معافیت‌های برقراری انشعاب هستند.

میدانشاهی معافیت گاز بهای مصرفی در سال ۱۴۰۱ را تشریح کرد و گفت: فضا‌های اصلی مساجد، حسینه‌ها، موسسات قرآنی، دارالقران‌ها، حوزه‌های علمیه، گلزار‌های شهدا، امام زاده‌ها، خانه‌های عالم روستا‌ها و اماکن مذهبی، اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی از پرداخت هزینه مصارف ماهانه گاز معاف هستند، اما این حکم شامل اماکن تجاری وابسته به آن‌ها نیست.

سرپرست شرکت گاز فارس گفت: اماکن آموزشی مدارس دولتی تا سقف الگوی مصرف و مطابق دستورالعمل سازمان برنامه و بودجه کشور از پرداخت گازب‌ها معاف هستند و مددجویان کم مصرف سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی مطابق آیین نامه مربوطه از پرداخت گاز بها معاف هستند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس دوشنبه , ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

این معافیت ها روکه فرمایش کردید هزینه سربارش روکه به شرکت گاز تحمیل میشه روباید شهروندان عادی به دوش بکشند وگرنه منبع تأمین این معافیت رومعرفی میکردند

آخرین اخبار