چاپ کد خبر: 44868
20 بهمن 1399

اوجگیری کرونا در استان فارس: مرگ ۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته

دکتر همتی

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از جان باختن ۶ مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته و افزایش تعداد مبتلایان و بستری در بیمارستان های استان فارس خبر داد.

به گزارش اول فارس ، دکتر عبدالرسول همتی با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کرونا ویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۰۴ هزار و ۳۰۵ مورد تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۶۹ هزار و ۹۰۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۱ هزار و ۶۰۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد هزار و ۸۲۴ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۱ هزار و ۷۲۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۵۴۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۹۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۱۷۴ مورد اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز  همچنین از بهبودی ۱۶۴ هزار و ۷۶۲ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

او با این هشدار که این ویروس خطرناک در جامعه در حال انتشار و چرخش است، به افزایش تعداد آمار مبتلایان و افراد بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان، اشاره کرد و گفت: هرگونه ساده انگاری و بی توجهی، موجب به خطر افتادن سلامت افراد جامعه می‌شود.

دکتر همتی از مردم خواست با حساسیت بیشتر نسبت به رعایت اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی همکاری داشته تا بتوان کنترل بیشتری بر این بیماری داشته باشیم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار