چاپ کد خبر: 5631
26 اسفند 1397
از تاریخ بیست و پنجم اسفند ۹۷ تا شانزدهم فروردین ۹۸

اولین نمایشگاه روستاگردی فارس در شیراز

پاک فطرت مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: اولین نمایشگاه روستاگردی فارس در قالب توانمندی روستاییان و عشایر فارس با همکاری و مشارکت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز، از تاریخ بیست و پنجم اسفند ۹۷ تا شانزدهم فروردین ۹۸ برگزار می شود.
IMG14045124

به گزارش اول فارس از شیراز، «سید کمال پاک فطرت» مروز شنبه ۲۵ اسفند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسافران نوروزی در نوروز ۹۸ تجربه سفر به روستا در کلانشهر شیراز را تجربه می کنند، گفت: اولین نمایشگاه روستاگردی فارس در غالب توانمندی روستاییان و عشایر فارس، همچنین معرفی روستاهای هدف گردشگری استان و معرفی کارآفرینان روستایی با همکاری و مشارکت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز، از تاریخ بیست و پنجم اسفند ۹۷ تا شانزدهم فروردین ۹۸ برگزار می شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی مردم به ویژه جامعه شهری، تولیدکنندگان، مصرف کنندگان، سرمایه گذاران، اصناف و تجار، از فعالیت های این قشر عنوان کرد و افزود: ترویج گردشگری تجربه محور نیز از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه در شیراز است.

وی بیان کرد: نمایشگاه روستاگردی فارس در باغ ملی شیراز واقع در چهارراه حافظیه برپا می شود، که متشکل از ۱۰ غرفه پخت نان سنتی و ۱۳ غرفه دستاوردهای روستایی و همچنین یک هزار و ۸۰۰ متر فضای نمایشگاهی برای به نمایش گذاردن فارس قدیم بوسیله خودروهای قدیمی شهرداری و اداره آب شیراز است.

پاک فطرت خاطرنشان کرد: بخش دیگری از این نمایشگاه را به توزیع میوه شب عید توسط تعاون روستایی شهرستان داراب با قیمت مصوب اختصاص داده ایم، که عموم مردم امکان خرید و تهیه میوه از این غرفه را دارند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با اشاره به بخش نوآوری ها در این نمایشگاه، یادآور شد: در این بخش ایده های جدید و خلاقیت ها در مبحث اشتغال روستایی و مشاغل خانگی که در روستاها در جهت توسعه پایدار روستایی نیز انجام شده، به نمایش در خواهند آمد، و غرفه ای نیز تحت عنوان «روستا بانو» برپا شده که با بانوان سرپرست خانوار و بانوان کارآفرین روستایی، به معرفی دستاوردهای خود می پردازند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه بخشی نیز به نام «خانه روستایی» نمادین و ایل نمادین اختصاص یافته، عنوان کرد: این بخش با اِلمان های روستایی و چادرهای عشایری اقوام مختلف استان تزئین شده و معرفی نحوه زندگی آنها مد نظر قرار گرفته است و در کنار خانه روستایی هر شب مسابقات فرهنگی و هنری و نمایش آیین و سنت های روستاییان از جمله مراسم عروسی روستاییان و چیدن سفره هفت سین، نیز به نمایش در خواهد آمد.

پاک فطرت متذکر شد: روستاهای هدف گردشگری و دارای ظرفیت بوم گردی به معرفی مناطق روستایی و عشایری دیدنی در سطح استان می پردازند و صنایع مرتبط نیز تولیدات و محصولات خود را در معرض دید عموم قرار می دهند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار