چاپ کد خبر: 42072
15 دی 1399

اول فارس TV| جزئیات توقیف کشتی HANKUK CHEMI کره ای توسط سپاه

کشتی

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: کشتی کره‌ای که تخلف ایجاد آلودگی داشت به اخطار یگان عبوری گشت نیروی دریایی سپاه توجهی نکرده و به دستور مرجع قضایی استان توقیف شد.


به گزارش اول فارس ، مکی زاده معاون اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: تانکر ویژه حمل مواد شیمیایی و نفتی کشتی کره‌ای با نام HANKUK CHEMI مقارن ساعت ۱۰صبح امروز دوشنبه ۱۵ دی ماه ۹۹ در ۱۱ مایلی جزیره تنب بزرگ در مسیر بندر الجبیل عربستان به سمت فجیره امارات اقدام به ایجاد آلودگی دریایی کرد.

او افزود: یگان عبوری گشت نیروی دریایی سپاه که متوجه این تخلف می‌شوند، به این کشتی اخطار داده، اما شناور مذکور بدون توجه به اخطار‌ها به مسیر خود ادامه می‌دهد.

او گفت: در نهایت این شناور به دستور مرجع قضایی استانهرمزگان توقیف و به سمت لنگرگاه بندرعباس هدایت شده است که نتایج بررسی‌ها با توجه به ضوابط و مقررات دریایی و قضایی اعلام خواهد شد.

کشتی 2

گفتنی است شناوری که امروز به دلیل نقض اصول زیست‌محیطی توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس متوقف شد، HANKUK CHEMI نام دارد.

شناور HANKUK CHEMI از مبدا بندر الجبیل عربستان سعودی عازم کره‌جنوبی بوده است.

اطلاعات سایت های رهگیری شناورها نشان می دهد این شناور در سال ۲۰۰۰ ساخته شده است.این کشتی با پرچم کره‌جنوبی در حال تردد و حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن اتانول بوده است.

کشتی 1  

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مجتبی نوری سه شنبه , ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۳:۰۱

چرابدهی خودراپرداخت نمیکندوچرازیست محیط راکثیف میکندباشدت وقدرت بایدبااشدمجازات ایران بااوبرخوردکندتنگه هرمزمال ایران است وایران برهمه چیز درتنگه بایدنظارت کند

ناشناس دوشنبه , ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶

نقض اصول زیست محیطیش چه بوده؟

آخرین اخبار