چاپ کد خبر: 39430
14 آذر 1399

اول فارس TV|قطع درختان در تفرجگاه رودبال فیروزآباد فارس

  فارس:  انتشار تصویری مبنی بر قطع درختان در تفرجگاه چشمه رودبال  شهرستان فیروزآباد فارس موجب نگرانی دوستداران طبیعت شد .

در پایش میدانی خبرنگار فارس مشخص شد، این درختان بیشتر چنار هستند که در مزارع، باغات و اراضی کشاورزان کاشته شده اما اکنون توسط عده‌ای قطع و با قیمت‌های قابل توجه به فروش می‌رسد. آن هم در وضعیتی که این شهرستان چندان در برخورداری از عرصه‌های جنگلی و فضای سبز، شرایط مطلوبی ندارد.

نه تنها این موضوع نگرانی دوستداران طبیعت و محیط زیست را برانگیخته بلکه به دلیل خلأ قانونی و بی‌توجهی نهادهای مسئول همچنان فروش تنه درخت متداول شده است.

باغدارانی که تیشه به ریشه درختان زدند!

مشکلات اقتصادی؛ عامل اصلی فروش درختان توسط باغداران

یونس رحمت بر در فیروزآباد در پاسخ به وضعیت بغرنج به وجود آمده و باب شدن قطع و فروش درختان در روستاهای فیروزآباد اظهار داشت : منابع طبیعی نمی‌تواند در عملکرد افراد در اراضی شخصی خودشان دخالت کند.

وی افزود : در بازدیدی که از سوی اداره منابع طبیعی صورت گرفته قطع درخت در مستثنیات افراد واقع و گونه قطع شده از نوع باغی می‌باشد که لازم است جهاد کشاورزی و محیط زیست اقدام لازم را در این زمینه به عمل آورند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزآباد ادامه داد: در خصوص این موضوع با رییس جهاد کشاورزی شهرستان و سایر دستگاه‌های مرتبط هماهنگی لازم صورت گرفته است.

رحمت بر اضافه کرد: قطع درختان چه از گونه‌های باغی و چه جنگلی نیاز به مجوز قانونی داشته که باید از طریق دستگاه‌های مربوطه صادر گردد.

وی به برخورد با قاچاقچیان چوب اشاره و بیان داشت: به صورت ۲۴ ساعته گشت زنی ما برقرار و چنان چه خودرویی بدون مجوز قانونی اقدام به حمل چوب، چه از گونه‌های باغی و چه جنگلی کرده باشد، توسط نیروهای نظامی و انتظامی متوقف و اعمال قانون خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزآباد اظهار داشت : به هیچ عنوان اجازه قطع و فروش و انتقال گونه‌های جنگلی را نمی‌دهیم .

عضو کانال واتساپ اول فارس شوید

واتساپ

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار