چاپ کد خبر: 39728
18 آذر 1399

اول فارس TV| ماجرای تهدید به قتل و ضرب وشتم محیط بان شیرازی توسط یک شکارچی سابقه دار

در پی انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر حمله چند متخلف سابقه‌دار به یک محیط‌بانِ در حین انجام وظیفه در پارک ملی بمو، متخلفین شناسایی و پرونده قضایی تشکیل شد.

اول فارس TV|گروه محیط زیست : بر اساس جزئیات این ویدیو به این شرح است که چند متخلف سابقه‌دار در پارک ملی بمو در حال دوربین کشی و مشخص کردن محل استقرار حیوانات جهت شکار شبانه بودند که محیط‌بان جهانگیر حیاتی‌نیا در حین انجام وظیفه قانونی خود، متوجه شده و از آنها فیلم‌برداری می‌کند.در این راستا شکارچیان متوجه موضوع شده و با تهدید محیط‌بان با وی درگیر شده و او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. 

به گزارش اول فارس ز، در پی انتشار ویدئویی در فضای مجازی از سوی یک محیط‌بان در پارک ملی بمو، مبنی بر تخلف آشکار چند شکارچی  مدیرکل محیط زیست استان فارس پتوضیحاتی داد.

گفتنی است بر اساس نوشته‌های این محیط‌بان در یک پست اینستاگرامی، از تمام مراحل تخلف مستندسازی صورت گرفته و محیط‌بان خواستار برخورد قضایی و قانونی از این متخلفان شده است.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس اظهار داشت: به محض اطلاع از ماجرا، شناسایی متخلفین توسط مامورین پارک ملی بمو در دستور کار قرار گرفت  و دستور پیگیری جدی از طرف مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، خطاب به فرمانده یگان حفاظت و رئیس اداره حراست  اداره کل صادر شد. 

حمید ظهرابی افزود: در حال حاضر متخلفین شناسایی شده، پرونده قضایی تشکیل و موضوع به استحضار مراجع قضایی نیز رسیده است. 

وی ادامه داد: بر اساس اهمیت موضوع، در اولین فرصت و با جدیت پیگیری پرونده به اتهامات ورود غیر قانونی متخلفان به پارک، تمرد نسبت به مامور دولتی و ضرب و شتم مامور دولت حین انجام وظیفه، انجام و برخورد بازدارنده‌ای نسبت به آنها صورت خواهد گرفت.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار