چاپ کد خبر: 43671
6 بهمن 1399

اول فارسTV|تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی مقابل سازمان برنامه

ایسنا:جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی صبح دوشنبه (۶ بهمن) با تجمع مقابل سازمان برنامه و بودجه، نسبت به وضعیت مستمری خود اعتراض کردند. بازنشستگان معترض می‌گویند مستمری آنها از دریافتیِ بازنشستگان کشوری و لشگری ناچیزتر است و خواهان همسان‌سازی مستمری‌ها هستند. رئیس سازمان برنامه و بودجه در جمع معترضان حضور یافت توضیحاتی درباره مشکلات و خواسته‌های معترضان ارائه کرد. همچنین، چند نفر به نمایندگی از تجمع‌کنندگان با حضور در ساختمان این سازمان، در جلسه‌ای با محمدباقر نوبخت، مشکلات این قشر را در میان گذاشتند.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از تلاش دولت برای اصلاح روند متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال آینده خبر داد.

\ محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری، صد در صد انجام شده گفت: مطلع شدم که در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی، فقط ٣٠ درصد این موضوع انجام شده است. بنابراین هم با ارسال لایحه‌ای دو فوریتی به مجلس زمینه تقنینی آن را فراهم کردیم و هم منابع مالی قابل ملاحظه‌ای برای آن در بودجه ١۴٠٠ درنظر گرفتیم.

این سخنان نوبخت درحالی مطرح شد که گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی امروز با حضور در مقابل سازمان برنامه و بودجه نسبت به اجرای طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان و تفاوت وضعیت خود با بازنشستگان دیگر صندوق های بازنشستگی اعتراضاتی را مطرح کردند.

رییس سازمان برنامه و بودجه در جمع معترضان حضور یافت و ضمن دستور برای بازگشایی در سازمان برنامه و بودجه به روی معترضان توضیحاتی را در جمع آن ها ارائه کرد. این سخنان نوبخت با فریاد الله اکبر و تشویق تجمع کنندگان روبرو شد.

در ادامه چند نفر از از معترضان به نمایندگی دیگر تجمع کنندگان با حضور در سازمان برنامه و بودجه مشکلات خود را از نزدیک با رییس این سازمان مطرح کردند و معاون رییس جمهور با وعده حل مشکلات آن‌ها گفت در بودجه سال آینده سه هزار و ۹۰ میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص داده شده است. نوبخت از نمایندگان بازنشستگان تامین اجتماعی دعوت کرد تا همچون نمایندگان بازنشستگان لشگری و کشوری، جلسات هفتگی مستمری با او داشته باشند تا متناسب سازی حقوقشان را تا حصول به نتیجه دنبال کنند.

عضو گروه تلگرام اول فارس شوید

عضو گروه واتساپ اول فارس شوید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مسعود دوشنبه , ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵

این فردبکم تیمش بیش از۳۰ساله که صندوق تأمین اجتماعی که یک صندوق خصوصی افرادیست که ضمن خدمتشون باکسرازحقوقشان برای دوره بازنشستگی شون پس اندازکرندمدام بافرافکی بعنوان مختلف استامینوفن اجتماعی وشستابرای کسری دولت‌ها اخیرا به بازنشستگان کشوری حبه کرده ومیکندوحالا که بازنشستگان تأمین اجتماعی بالاست و حقوق کم روزگارسختی رامیگذرانندویک اعتراض صنف مطالبه بازگشت سرمایه هاشون وگرفتن حقوق مطابق تورم موجود،میکنندبخاطریکه خودش این اعمال انجام دده،اظهاری اطلاعی میکند،درصورتیکه بدستورخودش دردولت موجوداین برداشته‌اند گرفته بنفع کشوری ها،فعلا که منطقینداردفقط وعده میدهد،درصورتیکه توان دستورفوری و همسان سازی واقعی دارد،ولی انجام نمیدهد،چون خودشونیهاحقوقشان کشوریست،وقوانین بنفع خودشون تدوین کردند،درصورتیکه میتولنست هم‌زمان باهمان سازی واقعی کشوری ،تأمین اجتماعی راهم شامل میکردند،چگونه وضع معیشت مارادرک نمیکند،ماخواهان اجرای همسانوسازی سریع واقعی حقوق تأمین اجتماعی هستین،قبل ازاینکه دولت شان بازنشسته شود،والا حرف تحویل دادن و وعده دردولت بعدی بدردمانمیخوردوبیخودی برای دولت بعدی ادرس ندهد،فورابایک دستورات مارابدهد،ممنون ازتوجه اول فارس

آخرین اخبار