چاپ کد خبر: 63019
13 مرداد 1400

اول فارسTV|علائم مهم و کلیدی سکته قلبی در آقایان و خانم ها

به گزارش گروه سلامت اول فارس، هرچه سن بالاتر می رود ، دیواره های داخلی صاف رگ  هایی که خون را به قلب منتقل می کنند ، به دلیل ایجاد مواد چربی به نام پلاک می توانند آسیب دیده و باریک شوند .

هنگامی که منطقه ای از پلاک شکسته می شود ، سلول های خونی و سایر قسمت های خون به قسمت آسیب دیده می چسبند و لخته های خون را تشکیل می دهند.

سکته قلبی هنگامی رخ می دهد که یک لخته خون به طور کامل جریان خون را مسدود کرده و جریان خون به عضله قلب را بطور جدی کاهش می دهد. این همچنین باعث می شود بیماران درد قفسه سینه را تجربه می کنند. در نتیجه ، برخی از ماهیچه های قلب شروع به مردن می کنند .

علائم سکته قلبی

علائم هشدار دهنده سکته قلبی می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد و ممکن است همیشه ناگهانی یا شدید نباشند.

علائم و نشانه های رایج سکته قلبی عبارتند از:

فشار ، سفتی ، درد یا احساس فشار یا سوزش در قفسه سینه یا بازوها .

حالت تهوع ، سوء هاضمه ، سوزش قلب یا درد شکم

تنگی نفس

عرق سرد

خستگی

سرگیجه یا سرگیجه ناگهانی

علائم سکته قلبی متفاوت است.

همه افرادی که حملات قلبی دارند ، علائم یکسانی ندارندو  یا ممکن است علائم یکسان داشته باشند. برخی از افراد درد خفیف دارند. دیگران درد شدیدتری دارند. برخی از افراد هیچ علامتی ندارند.

برای دیگران ، اولین علامت ممکن است ایست قلبی ناگهانی باشد. با این وجود ، هر چه علائم و نشانه‌های بیشتری داشته باشید ، احتمال حمله قلبی بیشتر خواهد شد.

برخی از حملات قلبی به طور ناگهانی نمود می کنند ، اما بسیاری از افراد ساعت ها ، روزها یا هفته ها قبل  علائم هشدار دهنده دارند.

اولین هشدار ممکن است درد مکرر یا فشار قفسه سینه (آنژین) باشد که با فشار وارد می شود و با استراحت تسکین می یابد. آنژین در اثر کاهش موقتی جریان خون به قلب ایجاد می شود.

توصیه می شود در صورت داشتن این علائم به مراکز اورژانس و پزشکی مراجعه و از هرگونه خوددرمانی خودداری شود

در این تصویر علائم سکته قلبی در مردان و زنان را ببینید.

علائم سکته در مردان وزنان

تشخیص سکته قلبی

اگر با سکته قلبی مشکوک به بیمارستان منتقل شوید ، تیم مراقبت پزشکی آزمایشاتی را انجام می دهند تا دریابند که دچار سکته قلبی شده اید یا خیر. اینها شامل موارد زیر است:

الکتروکاردیوگرام (ECG)

آزمایش خون

اشعه ایکس قفسه سینه

آنژیوگرافی عروق کرونر.

این آزمایشات به آنها کمک می کند تا بهترین روش درمانی را برای شما درنظر بگیرند.

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار