چاپ کد خبر: 38392
30 آبان 1399

اول فارسTV | ماجرای دردناک تخریب آلونک و خودسوزی یک زن در بندر عباس

یک زن سرپرست خانواده بعد از حمله عوامل شهرداری بندرعباس و تخریب آلونک او دست به خودسوزی زد و به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش اول فارس ،پس از انتشار ویدئویی در شبکه های اجتماعی که در آن ماموران شهرداری بندرعباس مشغول تخریب آلونک یک زن سرپرست خانوار هستند واکنشهای زیادی به این عمل نشان داده شد.

عباس امین زاده – شهردار بندرعباس در خصوص علت تخریب خانه این زن با تاکید بر اینکه در زمین تصرفی خانه ساخته بود و بعد از چندین مرتبه تذکر و ارسال ابلاغیه برای تخلیه این تخریب صورت گرفته است گفت : زمین تصرفی بود ، باید طبق قانون تخریب می شد.وی در ادامه با بیان اینکه بارها به این خانواده گفته شده بود که محل را تخلیه کنند ادامه داد: ماموران شهرداری به همراه ماموران یگان حفاظت مسکن در بخش رفع تصرفات به محل اعزام شده بودند. این زمین ها متعلق به مسکن و شهرسازی است و به قصد جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز این تخریب صورت گرفته است. این خانواده مجوز ساخت خانه نداشتند و غیر قانونی آن محل را بنا کرده بودند.

موحدی نژاد ،معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس در گفت و گو با رکنا در خصوص این حادثه چنین توضیح داد: دیروز ساعت ۱۰ صبح، از سامانه ۱۳۷ گزارشی اعلام شد مبنی بر اینکه خانه ای در زمین غیرمجاز ساخته شده است . ماموران پیشگیری منطقه ۳ به محل مراجعه کردند .  ظاهرا پیش از این ، چندین مرتبه به این خانواده تذکر داده شده بود که محل را ترک کنند زیرا در منطقه غیرمجاز ساخت و ساز انجام داده اند. این تاکید بر تخلیه محل ،بیشتر برای امنیت خود این خانواده بود ،زیرا در محلی ناامن که  بستر رودخانه ای که مسیر آب های سطحی از شمال شرق به سمت دریاچه ۲۲ بهمن بود اقدام به ساخت این اتاقک کرده بودند.

موحدی نژاد در حالی که در تصاویر تخریب ، وجود یخچال و فرش و … در خانه به چشم می خورد تاکید داشت که در آن اتاقک زندگی نمی کردند و فقط یک چهار دیواری بوده است که تخریب شد ادامه داد: در لحظات تخریب، زن ناگهان اقدام به خودسوزی کرد. بلافاصله به بیمارستان منتقل شد ولی متاسفانه دچار  ۱۸ درصد سوختی شده است که بیشتر در دست چپ این زن است .

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس در ادامه در مورد اینکه آیا بعد از این حادثه شهرداری و وزارت مسکن و شهرسازی قصد جبران خسارت دارند یا خیر ؟ گفت : طبق دستور شهردار، تکلیف شده  که علاوه برپرداخت تمام هزینه های درمان با هماهنگی وزارت مسکن و شهرسازی زمینی به این خانواده اهدا شود.

استاندار هرمزگان به شدت از این اقدام انتقاد کرد. او گفت: شهرداری بندرعباس ضمن دلجویی از این بانوی آبرومند و کودکان آنان، به شکل مقتضی این عمل نادرست را جبران کند.

فریدون همتی که برای سرکشی به وضعیت راه‌های شرق هرمزگان و بازدید از پروژه نفتی عظیم ملی در جاسک و سیریک بسر می‌برد، ساعتی قبل با اطلاع از اتفاق رخداده در تخریب منزل یک زن سرپرست خانوار در بندرعباس توسط عوامل شهرداری و یگان حفاظت اراضی مسکن، ضمن تماس تلفنی فوری با شهردار بندرعباس، با انتقاد از این اقدام، بر برخورد جدی با عاملان این تصمیم نادرست و غیراصولی تأکید کرد.

وی همچنین عنوان کرد: این اقدام افکار عمومی را جریحه‌دار کرده و در حالی که می‌شد با برخورد و روش مناسب قانون را درست و صحیح اجرا کرد که متاسفانه، اوج بی‌تدبیری در این زمینه صورت گرفته و باید عاملان این تصمیم بشدت مورد پیگرد قرار گیرند.

استاندار هرمزگان گفت: هر چند اقدام غیرقانونی در تصرف اراضی ملی نباید صورت گیرد، اما نوع رفتار این چند مامور شهرداری و بی‌دقتی و بی‌تدبیری در این زمینه کاملا مشهود بوده و چهره کارکنان شهرداری را خدشه دار کرده اند که بنده بجای عاملان این اتفاق از این خانواده و مردم عزیز عذرخواهی می‌کنم.

 به گزارش اول فارس ، علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با حضور در بیمارستان شهید محمدی از مصدوم حادثه تخریب یک منزل مسکونی توسط شهرداری بندرعباس عیادت کرد.

صالحی ضمن عیادت از مصدوم این حادثه و دیدار با اعضای خانواده او، در جریان روند رسیدگی به وضعیت و مراحل درمان وی قرار گرفت.

وی در این رابطه تصریح کرد: براساس گزارش مسؤولین بیمارستان، روند درمان مصدوم ادامه دارد و کادر درمانی با جدیت از همان دقایق ابتدایی حادثه وارد عمل شده اند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه افزود: به سازمان‌های حمایتی هم دستور قضایی داده شده است که به این خانواده کمک فوری شود.

وی همچنین عنوان داشت: همه خدمات بیمارستانی برای فرد مصدوم، رایگان خواهد بود و باید طول درمان او نیز به صورت کامل طی شود.

صالحی تأکید کرد: آنچه در مورد تخریب محل سکونت این خانم در بندرعباس رخ داده و نوع و شیوه عملکرد مسؤولین و کارکنان شهرداری و نحوه برخورد با آنچه از سوی آنها غیرقانونی خوانده شده است، به طور دقیق در دست بررسی است

تخریب آلونک زم در بندر عباس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

حمید مومیانی سه شنبه , ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴

خدایا تو کمکش میکردی اون زن توی ده متر جا داشت زندگی میکرد…ولی پولدارها تو هزاران متر زمین این مملکت….اگه من اونجا بودم ……

ایرانی یکشنبه , ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷

آقای موحدی نژاد کسی بخاطر چهار دیواری غیر مسکونی خودش رو آتش نمیزنه ، آنقدر ….. شما که اینقدر قانون مند هستید ، سری هم به لواسانات بزنید ، مردم ایران به شما مدال میدن اگه تونستی به یکی از ویلاهای معلوم الحال دست بزنی . و از جنگل های چمستان چه خبر ؟

طیبه یکشنبه , ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷

ما ۳۵ سال است زمین خریدیم در ویلاشهر مشهد، زمینهای شایسته، نه زمین ملی است و نه کشاورزی و …. اجازه ساخت نمیدن فقط چون دلشون نمیخاد، همین. یک عمر مستاجری و دربدری کشیدیم تا بچه ها بزرگ شدند، بدون هیچ سرپناهی و بدون هیچ امیدی برای آینده، تازگی هم شنیدیم نقشه کشیدن زمینهای ما را بکشن باالا.

ناشناس یکشنبه , ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۱۹

حتمامیخوان خانه محکمتری براش بسازن?-

مهدی یکشنبه , ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۰۵

اول کمکش میکردین بعد خونشو خراب میکردین نوشداروی بعداز مرگ سهراب !

ناشناس یکشنبه , ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۲۳

……تو را خدا شهردار بندرعباس اخراج بشه تا دلمون یه کم ارووم بشه.کاشی برای تخریب ویلاهای غیر مجاز هم همینقدر غیرت به خرج می دادید

مهدی یکشنبه , ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰:۰۹

شهردار بندرعباس باید استعفا بده
این رفتار وحشی در هرکجای دنیا باشد محکوم است
قانون یعنی چه
یعنی یک سری دستوراتی که برای انسان رفاه و آرامش میاره.حافظ جان انسانهاست .این قانونی که به قول خودشون در اراضی ملی بوده شامل این خانواده تهی دست نباید بشه.باید تبصره بهش اضافه کنند.اما الان دیگه دیر شده
قلب همه رو به درد اورد این صحنه ی دلخراش رو
خدا ازشون نگذره

ناشناس شنبه , ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳

خونشون بخوره توی سرشون چه فایده داره دیگه بعدازیتیم کردن بچها

ناشناس شنبه , ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰

خدایاتو‌کمک‌کن‌فقط‌همین‌‌‌دلم‌قلبم‌دردگرفته‌ازاین‌بی‌عدالتی

خودم شنبه , ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶

مشت نمونه خروار است که دیده شد

ناشناس شنبه , ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰

اول یه خونه میدادن بهشون بعد خونشونو خراب میکردن.هرچقدرم غیرقانونی باشه .اون زن تنها بود با دوتا بچه

شبیر شنبه , ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲

خدا وکیلی اگر خانواده خودشان بود چنین سنگ دل بودن که به این شکل رفتار کردن اینکه ایا واقعا زمین و یا مسکن بدهند تا عمل بسیار است و امیدوارم اگر برای رضای خدا کاری کع این مقام مسول به زبان آورده انجام پذیرفت همین طور که دل ملت شریف ایران را به درد اوردن با خبر خوبشان و نشان دادن فیلم مسکن اهدای باعث شادی مورد بشوند انشالله

ناشناس شنبه , ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳

به والله قلبم درد گرفت.به ناخودآگاه یاد واقعه کربلا و آتش زدن خیمه ها افتادم و گریه کردم

ناشناس شنبه , ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰

چند سال پیش شهردار …. به دلیل تخریب ویلای غیرمجاز یک…. مجبور به استعفا شد. لطفا شهردار بندرعباس رو استعفاش بدید

... جمعه , ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷

واقعا متاسفم. کاش همچین برخورد قاطعی با این دزدیا واختلاس رشوه وباندبازی وزد بندهم میشد که الان وضعیتمون این نبود… باید باعاملین ومامورین این حادثه، بدون اغماض اشد مجازات درنظربگیرن

مرادی جمعه , ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۷:۵۲

باسلام ایاواقعا گریه های بچه این خانواده دل مامورین سنگدل رابه رحم نمی اورد بعدمیگن….. این هم یک نمونه از اطفال بیگناه. ازدادگستری استان بندرعباس استدعا دارم نسبت به رسیدگی به مامورین متخلف سریارسیدگی بکنن

آخرین اخبار