چاپ کد خبر: 81790
3 اردیبهشت 1401

اگر به این ۸ دلیل ازدواج کنید منتظر طلاق باشید

ازدواج مهم ترین تصمیم در زندگی هر فرد است اما برخی از افراد به دلیل بی توجهی به نکات کلیدی در این تصمیم، باعث شکست در ازدواج شان می شوند.

ازدواج مهمترین اتفاق زندگی هر شخص است. در ازدواج انتخاب همسر اهمیت فراوانی داشته و کسانی که انتخاب مناسبی در این زمینه ندارند در زندگی مشترک خود دچار بحران می شوند. افرادی که به دلایل مطرح شده در این بخش از مجله زن و خانواده اول فارس و با این اهداف به همسر آینده شان جواب مثبت میدهند، دچار شکست در ازدواج میشوند.

طلاق 6

ازدواج به دلیل نیاز جنسی
ازدواج بستر مناسبی برای تامین نیاز میل جنسی زن و مرد در مسیر صحیح و درست است اما نباید نیاز جنسی تنها دلیل ازدواج باشد بلکه باید در کنار این نیاز، نیاز به تکامل، نیاز به پیشرفت، نیاز به مسئولیت پذیری و تعهد، دوست داشتن و… در نظر گرفته شود.افرادی که تنها به خاطر رفع نیاز جنسی ازدواج می کنند، بعد از گذشت مدتی از ازدواج و تامین نیاز جنسی، تازه متوجه برخی اختلافات و مشکلات جدی ناشی از اخلاق و رفتار یکدیگر می شوند و کم کم اختلافات شروع می شود.

ازدواج به دلیل نیاز مالی
افراد معیارها و انگیزه‌های متفاوتی از ازدواج کردن دارند که پولدار بودن طرف مقابل یکی از آن‌هاست. اصلی‌ترین دلیل افراد برای ازدواج با یک فرد پولدار مشکلات مالی و نیاز به پشتوانه‌ی مالی است. ازدواج بر مبنای مال و ثروت لزوما اشتباه نیست؛ اما اشتباه زمانی رخ می‌دهد که یک نفر احساسات فرد دیگر را به خاطر پول به بازی بگیرد و از او سوءاستفاده کند. در انتخاب همسر تنها پول را در نظر نگیرید و به سایر معیارها مانند خانواده، فرهنگ و تحصیلات و… توجه کنید.

ازدواج به دلیل چشم وهم چشمی
متاسفانه این روزها بسیاری از افراد به دلیل چشم و هم چشمی با فامیل و همسایه و دوست و آشنا تن به ازدواج می دهند و در این ازدواج تنها برخی معیارها مانند چهره، وضع مالی، شغل را در نظر می گیرند و به اخلاق و سایر معیارها توجهی نمی کنند، این افراد به دلیل نادیده گرفتن معیارهای مهم در زندگی بعد از گذشت اندکی از زندگی مشترک دچار مشکلات فراوانی می شوند.

ازدواج به دلیل فراموش کردن عشق گذشته
فراموش کردن عشق گذشته واقعاً دردناک و نیاز به زمان فراوان دارد اما برخی افراد رابطه قبلی خود را به سرعت جایگزین می کنند تا احساس شکست، تنهایی یا درد آزارشان ندهد. تا قبل از فراموش کردن عشق قدیمی خود به هیچ وجه اقدام به ازدواج نکنید زیرا این ازدواج با هدف عشق و علاقه نیست و در آن انگیزه انتقام جویی از عشق قدیمی و… وجود دارد و شما را دچار مشکلات زیادی در زندگی مشترک می کند.

ازدواج به دلیل لجبازی با خانواده
والدین به دلیل تجربه بیشتر و سن کم فرزندانشان، فکر می‌کنند آن‌ها توانایی تصمیم گیری درست را ندارند و در ازدواج آنها دخالت و یا با آن مخالفت می کنند. گاهی این مخالفت سبب می شود فرد از روی لجبازی با خانواده به صورت پنهانی و بدون اطلاع خانواده با شخص مورد نظر خود ازدواج کند و دست به انتخابی غیر عاقلانه بزند. این ازدواج ممکن است پس از مدتی با شکست روبرو شود.

طلاق1

ازدواج به دلیل ترحم و احساس گناه
گاهی برخی افراد در رابطه با یک نفر احساس گناه می‌کنند و به علت این احساس گناه یا احساس ترحم با وی ازدواج می‌کنند این در حالی است که احساس گناه و یا ترحم به هر علتی دلیل نادرستی برای ازدواج است و بعد از مدتی فرد به اشتباه خود پی میبرد و چاره ای جز طلاق و مشکلاتش ندارد.

ازدواج اجباری
ازدواج اجباری انواع مختلف دارند. گاهی فشار خانواده، شرایط بد خانه پدری، فرار از حرف مردم، ترس تنها ماندن و ناتوانی از ازدواج و… باعث می شود فرد تن به ازدواجی بدهد که هیچ شناخت و علاقه‌ای در آن نیست و با این کار به اصطلاح خودش را از چاله به چاه می‌اندازد. افرادی که به دلایلی که عنوان نمودیم ازدواج می‌کنند در خانه همسر دچار مشکلات زیاد و جدی می‌شوند پس باید برای موفقیت در ازدواج تمام معیارهای ازدواج را به درستی بررسی نمایید.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار