چاپ کد خبر: 100536
5 دی 1401

اگر نمی توانید به ۱۱۰ زنگ بزنید به شماره ۱۱۰۷۱ پیامک کنید

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به مأموریت های فوریتی و غیرفوریتی در سامانه ۱۱۰ ، گفت: شهروندان باید در تماس های خود با سامانه ۱۱۰ بین موارد فوریتی و غیرفوریتی تمایز قائل شوند.

پیام کوتاه به شماره 11071 امداد خواهی خود را به پلیس

به گزارش اول فارس ، سردار “یوسف ملک زاده”  اظهار داشت: با گذشت چندین سال از زمان راه اندازی سامانه ۱۱۰، روزانه تماس های بسیار زیادی از سراسر استان فارس با این سامانه برقرار می شود که بیانگر میزان استقبال، اعتماد و باور مردم و از طرفی انتظار به حق آنها از پلیس و از سوی دیگر افزایش توان پلیس در پاسخگویی به مردم است.

این مقام انتظامی گفت: با توجه به افزایش روزمره تماس های مردمی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و همچنین تنوع و فراوانی مأموریت های فراجا، مأموریت های پلیس در این حوزه به بخش های فوریتی و غیرفوریتی تقسیم می شود.

وی افزود: تماس های شهروندان با سامانه ۱۱۰ در سه محور تماس های عملیاتی، تماس های درخواست مشاوره و راهنمایی و تماس های غیرقابل رسیدگی و مزاحمت دسته بندی می شود که در تماس های عملیاتی نیازمند حضور واحد اجرایی در صحنه می باشد.

سردار یوسف ملک زاده 

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در ماموریت های فوریتی ۱۱۰ نیاز به حضور فوری پلیس بوده و تاخیر در حضور خسران جانی ، مالی یا اجتماعی به همراه دارد و باید پلیس با سرعت و اقتدار متناسب با جرم در صحنه عملیات حضور یابد ولی ماموریت های غیرفوریتی ۱۱۰ مشمول حضور پلیس با زمان متناسب و بررسی های اطلاعاتی می باشد.

سردار ملک زاده از شهروندان خواست تا در تماس با سامانه ۱۱۰ بین مأموریت های فوریتی و غیرفوریتی تمایز قائل شوند تا مأموران پلیس بتوانند با در نظر گرفتن همه جوانب آن مأموریت در صحنه حاضر شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سامانه پیامکی فوریت های پلیسی ۱۱۰ ، گفت: این سامانه برای کسانی که به هر دلیلی قادر به ارتباط کلامی با پلیس نیستند، طراحی شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: برخی از شهروندان به دلیل شرایط خاص قادر به برقراری تماس تلفنی با سامانه ۱۱۰ نمی باشند که با استفاده از سامانه پیام کوتاه مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ این امکان فراهم شده که آن ها نیز بتوانند با پلیس در ارتباط باشند.

سردار ملک زاده هدف از راه اندازی سامانه پیام کوتاه ۱۱۰ و ارتباط از طریق پیام کوتاه با مرکز فوریت های پلیسی را خدمات رسانی پلیس به همه افراد جامعه از جمله افراد سخت گویش، ناشنوا و عموم افرادی که به دلایل مختلفی به برقراری ارتباط کلامی با پلیس نیستند، عنوان کرد و افزود: افرادی که به دلیل ناتوانی و مشکلات کلامی، قادر به برقراری تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در استان فارس نیستند می توانند با ارسال پیام کوتاه به شماره ۱۱۰۷۱ امداد خواهی خود را به پلیس اعلام کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس دوشنبه , ۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱

سلام بلوار شهید وفایی بین کوچه .. و.. ی میوه فروش هست میوه نداره ولی چوب میفروشه تو رو خدا از اینجا بلندش کنید شبا اصلا آسایش نداریم

آخرین اخبار