چاپ کد خبر: 101447
18 دی 1401

اگر شوهرتان نسبت به شما بی توجه و بی میل است باید چه کار کنید؟

بی توجهی مرد به زن 1

حتما تا به حال به این نتیجه رسیده اید که شما تنها زنی نیستید که شوهرتان به احساسات شما اهمیت نمی دهد. بسیاری از زنان در برخی مواقع چنین حسی را از سوی همسر خود تجربه می کنند و بسیاری از آن ها می توانند این مشکل را حل کنند و به فضای شادتر و سالم تری در رابطه خود ایجاد کنند.

مهم است که در مورد واقعیت رابطه خود آگاه و صادق باشید، که می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. در این مطلب ما به نکاتی در مورد نحوه برخورد با نادیده گرفته شدن توسط همسر پرداخته ایم، به خواندن ادامه دهید.

دلایل و عوارض بی میلی مردان به زنان چیست؟

نظر شما در مورد عدم توجه و بی میلی در یک رابطه چیست؟ آیا فکر میکنید نیاز به توجه فقط نوعی نیازمندی فرد است که نباید نادیده گرفته شود؟ توجه و محبت در رابطه عاطفی و زناشوییی مهم است و مهم نیست که ما تا چه حد درگیر زندگی پر مشغله مان هستیم. اگر از اهمیت توجه به همسر بدانید، راهی برای انجام آن پیدا میکنید. در واقع اگر کسی را دوست داشته باشیم، همواره راهی پیدا خواهیم کرد تا نشان دهیم که چقدر برای ما معنی دارد و یکی از ساده ترین راه ها این است که به او توجه و محبت کنیم. به طور کلی شما به ندرت مردی را پیدا میکنید که از بی توجهی همسرش شکایت کند. در مقابل زنان بسیار نیازمند توجه همسرشان هستند و بی توجهی به زن عواقب جبران ناپذیری در زندگی خواهد داشت. با این وجود گاهی شاهد بی تفاوتی مردان به زنان هستیم. این بی تفاوتی و بی میلی به هر دلیلی که باشد، عواقبی را به دنبال دارد

نشانه های بی‌توجهی مرد به زن

قبل از اینکه بخواهیم درباره دلایل و چگونگی بی توجهی مردان به زندگی مشترک و همسرانشان بپردازیم ابتدا باید نشانه های خیانت مردان به زنان را بدانیم. در واقع نشانه های بی توجهی مرد به زن در هر رابطه ای متفاوت است. اما میتوان چند عامل کلی را در نظر گرفت که تایید کننده بی مهری مرد به زن است از جمله:

کاهش صمیمیت
کاهش ارتباط کلامی مفید و سالم
کاهش دفعات رابطه جنسی و کیفیت آن
عدم صداقت و دروغگویی

او به اندازه شما برای رابطه ارزش قائل نیست.
هیچ‌گونه علاقه یا کنجکاوی در مورد شما یا زندگی‌تان از خود نشان نمی‌دهد.
برنامه‌اش برای رابطه با شما متفاوت است.
هرگز جویای شما یا نظرات‌تان نمی‌شود.
نسبت به تأثیر رفتارهایش بر شما بی‌توجه است.
درخواست‌های شما برای تغییر رفتارش را بی‌پاسخ می‌گذارد.

چرا شوهرتان احساسات شما را نادیده می گیرد؟
هیچ دلیلی وجود ندارد که شوهرتان احساسات شما را نادیده بگیرد – و هیچ راه حل ساده ای برای غلبه بر آن وجود ندارد. انبوهی از موضوعات سبب تاثیر بر رفتار او می شود.

وقتی شوهرتان احساسات شما را نادیده می‌گیرد، واقعا مایوس‌کننده است. احتمالا قبلا زمان و انرژی زیادی صرف کرده ‌اید تا بفهمید چه چیزی سبب چنین رفتاری از جانب او شده است. برای این که کار را برای شما آسان‌تر کنیم، دلایل اصلی نادیده گرفتن نیازهای عاطفی شما توسط شوهرتان را بررسی می‌کنیم. همچنین کارهایی را که می‌توانید برای رفع هر علت احتمالی انجام دهید به شما توضیح داده می شود.

شاید چنین رفتاری جز شخصیت او است

ممکن است چنین بهانه ای بد به نظر برسد. ما نیز رفتار او را توجیه نمی‌کنیم، اما برخی افراد به طور طبیعی احساسات طرف مقابل را درک نمی کنند و به آن اهمیت نمی دهند. این احتمال وجود دارد که همسرتان نه تنها به احساسات شما بلکه به احساسات سایر افراد زندگی اش اهمیت نمی دهد. زیرا این یک ویژگی شخصیتی بین برخی از افراد است. ممکن است شوهرتان خود را مهم‌ تر از اطرافیانش ببیند، یا شاید به طور طبیعی درگیر خود باشد و نتواند اطرافیانش را ببیند.

چنین ویژگی شخصیتی بعید است تغییر کند. مطمئنا قبل از ازدواج نیز چنین علائم هشدار دهنده را مشاهده کرده باشید. ممکن است در او حس خودشیفتگی وجود داشته باشد. یا به طور مداوم طوری رفتار می کند که انگار از اطرافیانش (از جمله شما) برتری دارد. در هر صورت، دلیل این که شوهرتان به احساسات شما اهمیت نمی دهد، می تواند ویژگی از شخصیت او باشد.

احتمالا خیلی سرش شلوغ است
گاهی اوقات، مهم نیست شوهرتان چقدر شما را دوست دارد، اطرافیان ما همیشه ظرفیت عاطفی یا زمانی برای سرمایه گذاری بر روی احساسات ما ندارند. متاسفانه این ها همه بخشی از انسان بودن در یک رابطه است! قطعا برخی از مرزها برای رابطه وجود دارد و داشتن انتظارات و استانداردهای سالم لازمه یک زندگی است.

ممکن است شوهرتان دوران بسیار پرمشغله‌ای را سپری کند و در حال حاضر یا برای مدتی (اگر رفتار او یک مشکل مداوم نیست) فضا یا انرژی لازم برای توجه به شما را ندارد. درک کنید که شوهرتان واقعا نیاز به زمان دارد. او پریشان است و نمی تواند به همه نیازها و خواسته های شما جواب مثبت بدهد. این جا است که شما فکر می کنید احساسات شما نادیده گرفته می شود یا از شما دوری می کند.

شاید چنین نباشد که شما فکر می کنید

بسیاری از زنان بدون این که بدانند آیا واقعا از سوی شوهرشان نادیده گرفته می شوند، چنین برداشتی دارند. که با این واکنش می‌توانند بیش از حد به رفتار شوهرشان فکر کنند.

به عنوان مثال، وقتی قبلا توسط همسرتان بدرفتاری دیده اید، احتمالا همیشه منتظر چنین رفتاری هستید حتی گاهی که او چنین قصدی ندارد شما احساس می کنید از سوی او نادیده گرفته می شوید. اما آیا واقعا این چیزی است که فکر می کنید اتفاق می افتد؟ کمی فکر کنید آیا خواسته های خود را در زمان بدی مطرح می کنید؟ شاید هم وقتی از شما دوری می کند که در موقعیت استرس زا قرار می گیرد و نیاز به تنهایی دارد! چطور؟

ممکن است شوهرتان بسیاری از اوقات احساسات شما را نادیده نگیرد. این امکان هم وجود دارد که او آن طور که باید احساسات شما را درک نکرده است. هیچ کسی نمی تواند ذهن طرف مقابل خود را بخواند. بنابراین ممکن است با انتظارات غیر واقعی رو به رو شود. گاهی نیز به همان اندازه، می تواند بسیار واقعی باشد و نیاز به رسیدگی داشته باشد.

شاید از احساسات شما آگاه نیست
بله، این احتمال وجود دارد که شوهرتان تصوری از این که به شما محبت یا توجه کافی نشان دهد، ندارد. که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد: مثلا ممکن است از احساسات شما غافل باشد یا این که واقعا نمی تواند تفاوت احساسی ظریف شما را درک کند.

مردها نمی توانند زود تغییر کنند. آن ها به زمان بیشتری نیاز دارند، زیرا کمتر می تواند تغییر رفتار بدهد. او قبلا نیاز به درک احساس دیگران نداشته، برای همین گاهی از شما غافل می شود. اگر به او کمک کنید و مستقیم از احساسات خود صحبت کنید شاید متوجه شود و بتواند احساس شما را درک کند.

در هر صورت، رفتار او به یک عادت تبدیل شده باشد و او متوجه نیست که نیاز به تغییر آن دارد. پس با او دوست باشید و در درک احساس خود به شوهرتان کمک کنید.

شاید مورد احترام او نیستید
این یک حقیقت تلخ است، اما می تواند دلیل نادیده گرفتن احساسات شما توسط شوهرتان باشد. بیشتر روابط بر اساس سطحی از احترام ساخته می شوند که لحنی برای همه تعاملات تعیین می شود. معمولا باید احترام متقابل وجود داشته باشد تا هر دو نفر در رابطه احساس ارزشمندی و عشق کنند.

اگر او نسبت به احساسات شما بی تفاوت است. به این دلیل است که او آگاهانه علاقه ای به شنیدن در مورد آن ها یا توجه به شما ندارد. امتناع او از توجه به احساسات شما، به یک معنا، غفلت عاطفی است – او آگاهانه به یک رابطه سودمند و سالم توجه نمی کند.

این امکان وجود دارد که او عمدا سعی دارد به شما نشان دهد که به شما احترام نمی گذارد. شاید هم این نادیده گرفتن نشانه ای ناخودآگاه از طرف او باشد. در هر صورت شما لیاقت زندگی شاد و یک رابطه سالم را دارید که باید به خود اهمیت بدهید.

وقتی مشکلات ارتباطی وجود دارد
در بیشتر موارد، عدم برقراری یک ارتباط سالم میتواند علت بی میلی و سرد شدن مردان باشد. به عنوان مثال ، یک مشاجره بین شما دو نفر میتواند باعث شود شما خواسته یا ناخواسته حرف سختی را به شوهرتان بگویید. بعداً، ممکن است آن را فراموش کنید و به حالت عادی برگردید. اما شوهر شما هنوز آسیب دیده و عصبانی است و به جای اینکه به شما بگوید چیزی او را آزار میدهد، شروع میکند به اجتناب از برقراری هرگونه مکالمه با شما. بدون برقراری ارتباط مناسب، شکاف بین شما دو نفر بیشتر میشود و به رابطه شما آسیب میزند.

وقتی دوستان در اولویت قرار میگیرند
گاهی اوقات، ممکن است احساس کنید شوهرتان به جای اینکه بیشتر وقتش را با شما بگذراند، با دوستانش است. در بعضی موارد، ممکن است او قصد نداشته باشد که شما را نادیده بگیرد. البته این غفلت میتواند عمدی هم باشد، و شوهر شما دوست داشته باشد وقت بیشتری را با دوستانش بگذراند. این تمایل میتواند علت بی تفاوتی مرد به زنش باشد.

وقتی مدام عیب یابی میکنید
اختلافات و مشاجرات در هر رابطه ای رایج است، چه این رابطه قدیمی باشد و چه جدید. بعضی اوقات، خواسته یا ناخواسته، تمایل دارید که یک بحث را با سرزنش شوهر خود یا عنوان کردن عیب های او به پایان برسانید. هنگامی که این کار را انجام میدهید حتی اگر عذرخواهی کنید، ممکن است شوهر شما به شدت آزرده خاطر شود. این میتواند شوهر شما را ناراحت کند، و احتمالا در برخی موارد علت بی مهری شوهر همین است. راه های تشخیص خیانت برای خواندن این مقاله کلیک کنید.

وقتی زندگی جنسی در مسیر درست نیست
خواه تازه ازدواج کرده باشید یا سالها ازدواج کرده باشید، صمیمیت جسمی نقش مهمی در روابط شما دارد. بدون آن، رابطه خسته کننده میشود. عدم رفع نیاز جنسی در یک رابطه از عمده ترین دلایل برای کم توجهی شوهر است. اگر شما و همسرتان قادر به لذت بردن از رابطه جنسی نیستید، احتمال این وجود دارد که از هم دور شوید و شوهرتان ممکن است شروع به بررسی راه های دیگر کند و شما را نادیده بگیرد. صحبت در این باره و تلاش برای یافتن راه هایی برای جذاب کردن زندگی جنسی میتواند به شما کمک کند. اما نادیده گرفتن یکدیگر به شما کمک نمی کند.

 خیانت یا داشتن رابطه خارج از ازدواج
خیانت میتواند علت بی توجهی مرد به زن باشد که باعث افزایش فاصله بین زن و مرد میشود. اگر شوهر شما شخص دیگری را دوست داشته باشد، رفتار او شروع به تغییر میکند. او سعی میکند از شما دور شود یا شما را نادیده بگیرد. اما، نباید این را مطرح کنید، مگر اینکه مدرکی داشته باشید. چون گاهی اوقات، آنچه فکر میکنید، ممکن است درست نباشد.

همه این موارد میتواند دلیل بی احساسی و بی مهری مرد نسبت به زن یا خیانت مردان متاهل را توضیح میدهد. علاوه بر این میتوان به برخی از عوامل دیگر مثل گذشته فرد، دعواهای مداوم و… نیز اشاره کرد. اما شما باید بدانید که کلید حل مشکلات، شناسایی علت و سپس فکر کردن در مورد این است که چه کاری باید انجام شود.

بی توجهی مرد به زن 2

چگونه با بی تفاوتی همسر برخورد کنیم؟

همانطور که گفتیم دلایل مختلفی وجود دارد که به سبب آن همسرتان شما را نادیده بگیرد. اما این نکته را فراموش نکنید که برای اصلاح امور با شوهرتان هرگز دیر نیست. شما فقط باید طرز برخورد با خیانت مردان و بی توجهی شوهر را یاد بگیرید. برای این کار کافیست نکات زیر را در نظر داشته باشید:

با همسرتان حرف بزنید
گفته می شود که ارتباط سالم برای حل مسائل حل نشده در یک رابطه یا ازدواج بهترین گزینه است. معمولا مشاهده میشود که هنگامی که یک زن بی‌احساسی مرد را درک میکند، متقابلا سرد میشود و این فاصله را بیشتر میکند. اما این کار اشتباه است. یادتان باشد اگر او شما را نادیده میگیرد، پس باید شما کسی باشید که اولین قدم را بر میدارد. ارتباط درست و صحبت در مورد مسائل ازدواج به شما کمک میکند تا با مشکل روبرو شوید و با هم یک راه حل پیدا کنید.

با او مهربان باشید
بهترین کار در مواجه با بی محلی مرد به زن این است که حتی اگر شوهرتان شما را نادیده میگیرد، شما مهربان باشید و به او نشان دهید که چقدر برایتان مهم است. نه اینکه به فکر یک برنامه انتقام باشید. برای این کار لازم نیست حتما کار خارق العاده ای انجام دهید همین که به علایقش اهمیت دهید کافیست. مثلا غذای مورد علاقه اش را بپزید، فیلم مورد علاقه اش را پخش کنید و… او ممکن است در ابتدا اکراه داشته باشد اما به آرامی شروع به تسلیم شدن میکند و نمیتواند به این بی اهمیتی در رابطه ادامه دهد.

اگر شوهرتان شما را نادیده گرفت، به او کمی فرصت دهید
بعضی اوقات مردها تمایل دارند که همسر خود را به دلیل گرفتاری زیاد در کار یا سایر مسائل شخصی نادیده بگیرند. شما ممکن است در حال حاضر احساس کنید که از همسرتان دور شدید، اما باید صبور باشید. شوهر شما سرانجام این بی محلی را کنار میگذارد و احساسات خود را با شما در میان میگذارد.

با او نجنگید
معمول ترین برخورد در زمان اهمیت ندادن مرد به همسرش این است که زن شروع میکند به پرخاشگری و جنگ و جدل. اما مشکل درگیری با همسر این است که به محض شروع دعوا با او، بسیاری از مسائل لاینحل قدیمی نیز مطرح میشوند که این امر اوضاع را بدتر میکند. پس به جای این کار سعی کنید اوضاع را آرام کنید و سپس با او صحبت کنید. به یاد داشته باشید که با برپا کردن دعوا، نه تنها بی محلی شوهر به زن کمتر نمیشود بلکه بدتر هم میشود.

شرایط را تحلیل کنید
نکته مهمی که درباره طرز برخورد با شوهر بی توجه در نظر داشته باشید این است که وضعیت را با دقت بسنجید. اگر همسرتان اخیراً شما را نادیده گرفته است، پس این باید مربوط به اتفاقی باشد که اخیراً رخ داده است. یک زن باهوش در چنین موقعیتی به اتفاقات مختلفی که قبل از آن رخ داده فکر میکند و سعی میکند تشخیص دهد کدام اتفاق باعث بی توجهی شوهر به همسرش شده است. در واقع شناسایی وضعیت به شما کمک میکند تا بهتر از پس آن برآیید. هرچه سریعتر علت رفتار او را شناسایی کنید، سریعتر قادر خواهید بود مسائل بین خودتان و همسرتان را حل کنید.

سعی کنید مثبت اندیش باشید
با بی مهری شوهر نسبت به همسر اوضاع زندگی ممکن است کمی کسل کننده و متشنج باشد. شما همچنین ممکن است ایده هایی راجع به دلیل این بی توجهی داشته باشید. اما در طرز برخورد با شوهر بی توجه، فراموش نکنید که باید مثبت بمانید و نسبت به شرایط خوش بین باشید. ممکن است شما هرگز ندانید که علت واقعی رفتار وی چیست. شاید شوهر شما اتفاق بدی را پشت سر میگذارد، پس باید به اندازه کافی قوی باشید تا بتوانید در این مرحله به او کمک کنید.

سعی کنید او را غافلگیر کنید
گاهی اوقات بعد از گذشت چند سال از ازدواج شاهد بی محلی به زنان هستیم. این اتفاق به دلیل کم سو شدن شعله های عشق اولیه رخ میدهد. شعله ای که در حال از بین رفتن است. اما شما باید برای غلبه تداوم بر بی اهمیتی مرد به زن سعی کنید روش های جدیدی را برای شگفت زده کردن و ایجاد احساس خوب در همسرتان امتحان کنید.

سعی کنید به رفتار او توجه کنید
در طرز برخورد با شوهر بی توجه دقت کنید که آیا او مرتباً شما را نادیده میگیرد یا فقط وقتی موضوعات خاصی را مطرح میکنید به شما بی توجه است؟ بعضی مردها اگر احساس کنند که موضوع مورد بحث ارزش صحبت کردن ندارد، تمایل دارند که آن موضوع را نادیده بگیرند. پس میتوان گفت یک دلیل برای توجه نکردن مرد به همسرش این است که علاقه ای به موضوعات مطرح شده ندارد. برای خواندن مقاله اصلی ترین نشانه های خیانت زنان کلیک کنید.

عواقب بی توجهی مرد به زن چیست؟
همانطور که میدانید هدف از ازدواج یا زندگی مشترک ایجاد یک سیستم حمایت عاطفی است. همچنین فراهم آوردن چارچوبی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات مثبت و منفی زندگی و دریافت درک متقابل، صمیمیت، محبت و مراقبت است. وقتی به این اهداف مهم بی توجهی شود، پایه و اساس ازدواج بی معنا میشود و عواقب بیشماری دارد. اما به طور خاص عواقب بی توجهی مرد به زن بیشتر است. چون زنها حساس تر هستند و به این محبت و توجه دائمی در رابطه خود نیاز دارند. از جمله مهم ترین عوارض بی توجهی مرد به زن در یک رابطه میتوان موارد زیر را نام برد:

۱.  شما اغلب او را غمگین میبینید
هنگامی که یک زن احساس میکند همسرش به او اهمیت نمیدهد، اولین پاسخش احساس غم است. همچنین، او مدام به شما نشان میدهد که به اندازه کافی با او وقت نمیگذرانید. همچنین همیشه در مورد اینکه شما همیشه مشغول به کاری هستید یا اینکه او در اولویت شما نیست، بحث هایی خواهد شد.

۲. سرزنش خود و کاهش اعتماد به نفس
بی محلی به زن میتواند اعتماد به نفسش را نشانه بگیرد. یک زن وقتی که عاشق است، شروع به دیدن خود از نگاه شریک زندگیش میکند. وقتی شریک زندگی اش قدر او را نداند یا علاقه ای به او نشان ندهد، شروع میکند به سرزنش کردن خودش و اعتماد به نفسش را از دست میدهد. او فکر میکند هر اتفاقی که می افتد تقصیر او است. او احساس میکند که شاید به اندازه کافی خوب نیست. لذا تلاش برای جذاب تر شدن را شروع میکند. با این حال، این میل به تحول از یک ذهنیت منفی ناشی میشود و بنابراین سالم نیست.

۳. او شروع به عقب نشینی میکند
یک رابطه برای شکوفایی به تلاش مساوی هر دو طرف نیاز دارد. اهمیت ندادن به همسر و نادیده گرفتن زن از سوی مرد، باعث ایجاد احساس شکست در زن میشود. لذا این زن نمیتواند برای مدت طولانی زندگی را سرپا نگه دارد. بر این اساس، ممکن است زن شما تلاش کند تا رابطه خود را نجات دهد تا اینکه خسته میشود و میفهمد تلاشهایش به نتیجه ای نمیرسد. در این زمان دیگر از به اشتراک گذاشتن احساساتش با شما جلوگیری خواهد کرد زیرا اکنون او میداند که برایتان مهم نیست.

۴. پایان رابطه
تاثیر کم محلی به زنان تنها به موارد مطرح شده در بالا محدود نمیشود. بلکه پایان زندگی مشترک میتواند آخرین و بدترین مورد از عوارض بی توجهی مرد به همسرش باشد. زیرا نهایتا بعد از تمام التماس ها، گریه ها و… زن از تلاش خسته خواهد شد. او ترمیم رابطه خراب را متوقف میکند و تصمیم میگیرد که زندگی را بدون همسرش ادامه دهد. همچنین وقتی در رابطه هیچ عشق و صمیمیتی وجود نداشته باشد، طبیعتاً فرد برای رفع نیازهای خود به بیرون از آن نگاه میکند. وقتی زن شما محبت از دست رفته را از شخص دیگری بگیرد، حتی ممکن است وارد رابطه عاشقانه ای خارج از چهارچوب ازدواج شود.

بی توجهی به همسر از دیدگاه اسلام چگونه است؟
با تمام این توصیفات ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که حکم بی توجهی مرد به زن در دین اسلام چیست؟ میدانید که بنیان خانواده در اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لذا با توجه به عواقب بی توجهی به زن و تاثیر مخرب آن بر زندگی مشترک، گناه بی توجهی به زن از دیدگاه اسلام گناهی نابخشودنی است. از آنجاییکه این بی مهری میتواند بنیان خانواده را تهدید کند، بی توجهی مرد به زن در اسلام بسیار نکوهش شده است. چون مرد در قبال همسرش وظایفی دارد که باید به آنها عمل کند.

شاید مراجعه به یک مشاور یا درمانگر بتواند در این مورد کمک کننده باشد. بیان احساسات واقعی خود – خواه به شکل صحبت مستقیم با فرد، یادداشت روزانه یا صحبت با یک درمانگر – کلید سلامت و آسایش عمومی شماست. اگر تصمیم دارید احساس خود را بیان نکنید و به آن پایبند باشید، ممکن است بهتر باشد دلایل خود را بررسی کنید.

با افرادی که به آن‌ها اعتماد دارید یا با یک درمانگر صحبت کنید. از این طریق می‌توانید در مورد آنچه در یک رابطه نیاز دارید، آگاه شوید و کسانی که به شما اهمیت می‌دهند، این نیاز را تأیید کنند. وقتی برایتان آشکار شود به چه چیزی در رابطه نیاز دارید، کاری که باید انجام بدهید؛ نیز مشخص می‌شود.

سوالات متداول
نشانه های بی توجهی مرد به زن چیست؟

کاهش صمیمیت، کاهش ارتباط کلامی مفید و سالم، کاهش دفعات رابطه جنسی و کیفیت آن، عدم صداقت، دروغگویی و… از جمله این نشانه ها هستند.

بی توجهی مرد به زن چه عواقبی دارد؟

بروز غم و افسردگی در زن، سرزنش و کاهش اعتماد به نفس زنان و نامایدی از رابطه و در نهایت پایان زندگی مشترک از عواقب بی توجهی به زنان است.

کم محلی مردان نشانه چیست؟

کم محلی مردان میتواند نشانه ای از از دست رفتن علاقه به هر دلیلی باید باشد.

دلایل و عوارض بی میلی مردان به زنان

پیشنهاد ما خواندن مطالب زیر است:

فال حافظ امروز ۲۳ دی با تعبیر و تفسیر دقیق

تست هوش تصویری|ببینید می توانید در ۱۰ ثانیه گوسفند را پیدا کنید؟

چند ترفند زنانه برای طولانی‌تر شدن رابطه جنسی


 در کانال اول فارس عضو شوید 

اشاره 1

 کانال اول فارس در  ایتا 

 کانال اول فارس در سروش

کانال اول فارس در روبیکا

 کانال اول فارس در  بله 

کانال اول فارس در واتساپ

 کانال اول فارس در  تلگرام

 

 

 

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ستاره سه شنبه , ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸

با این تفاسیر بانوان ایرانی باید دایم حواسشون باشه که مردشون خدای ناکرده کمبودی نداشته باشه و اینکه خانم چه زحری میکشه مهم نیست یا افقط خانم باید برای دوام زندگی و ارامش خانواده بجنگد

آخرین اخبار