چاپ کد خبر: 81527
31 فروردین 1401

اگر پزشکی زیرمیزی خواست به این شماره زنگ بزنید

مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: مردم می توانند هرگونه اضافه پرداختی و یا درخواست برای مبلغ اضافی را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند، و مطمئن باشند که ما پیگیری می کنیم.

به گزارش اول فارس ، دکتر علیرضا رحیم نیا، در پاسخ به مطلبی در مورد پدیده زیرمیزی و تخلف معدودی از پزشکان، بیان کرد: تعداد پزشکانی که ممکن است درخواست زیرمیزی کنند، نسبت به جمعیت جامعه پزشکی، بسیار محدود است و توسط معاونین درمان دانشگاه ها و سازمان نظام پزشکی با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از خطوط قرمز وزارت بهداشت بحث زیرمیزی است، افزود: پدیده زیرمیزی بیشتر به همکارانی مربوط می‌شود که جراحی‌ها را انجام می‌دهند؛ مردم عزیزمان باید بدانند که بهترین راهکار، محدود کردن فعالیت این افراد است. ما در اکثر رشته ها پزشکان خوشنامی داریم که اعمال جراحی را با تعرفه های دولتی انجام می دهند و بیمار هزینه اضافی پرداخت نمی کند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت در ادامه تصریح کرد: هموطنان عزیز می توانند گزارش موارد را به داخلی ۵ سامانه ١٩٠ اطلاع دهند. این سامانه توسط اداره بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت و اداره نظارت بر درمان معاونت درمان، رصد می شود. لذا مردم عزیز می توانند هرگونه اضافه پرداختی و یا درخواست برای مبلغ اضافی را به این سامانه اطلاع دهند، و مطمئن باشند که ما پیگیری می کنیم، خاطیان علاوه بر اینکه هزینه اضافی را باز می‌گردانند، به تعزیرات نیز معرفی می‌شوند و طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

بهداشت نیوز

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس پنجشنبه , ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲

چرابعضی از پزشکان هزینه ویزیت ونوار قلب رانقدی میگیرند کارت راقبول نمی کنند

ناشناس پنجشنبه , ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰:۵۶

پسرم برای زایمان همسرش به یکی از دکترای استان بوشهرمراجعه کرد دکتره بهش گفت اگه صدمیلیون پول نقد چه دستی چه واریزی بهم بدی قبول نمیکنم فقط سکه تمام بهار ازادی تا نتوانین ثابت کنین وبر علیه من شکایت کنین

ناشناس چهارشنبه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹

اکثر پزشکان زیر میزی یا همان رشوه را از مریض ها در خواست می کنند سوال. ایا بیمارستان یا بیمه به انها پولی بابت عمل نمی دهد

آخرین اخبار