چاپ کد خبر: 73005
7 بهمن 1400

ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کرد

ایران

مهدی طارمی با گلی شبیه به خداداد عزیزی به استرالیا، ایران را در مسیر دستیابی به سهمیه زودهنگام جام جهانی قرار داد.

صعود ملی پوشان ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ با برتری مقابل عراق قطعی شد.

به گزارش اول فارس تیم ملی فوتبال ایران پس از نمایش فوق‌العاده‌ای که در ۶ مسابقه اخیرش در مرحله مقدماتی جام جهانی داشته و توانسته پنج پیروزی و یک تساوی داشته باشد، اکنون در هفتمین دیدارش در این رقابت‌ها به مصاف عراق رفته و امیدوار است مثل بازی رفت که به برتری سه بر صفر رسید، به یک برد دیگر دست پیدا کند تا در حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی، جشن صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ را بگیرد.

جشن در آزادی با گل طارمی؛ ایران ۱- عراق ۰

مهدی طارمی در دقیقه ۴۸ با فرار از بین مدافعان عراق در موقعیت تک به تک قرار گرفت و گل اول ایران را به ثمر رساند.
 تیم ملی فوتبال ایران پس از نمایش فوق‌العاده‌ای که در ۶ مسابقه اخیرش در مرحله مقدماتی جام جهانی داشته و توانسته پنج پیروزی و یک تساوی داشته باشد،  در هفتمین دیدارش در این رقابت‌ها به مصاف عراق رفته و  مثل بازی رفت که به برتری سه بر صفر رسید، به یک برد دیگر دست پیدا کرد و موفق شد تا در حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی، جشن صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ را بگیرد.
بر اساس این گزارش، مهدی طارمی در دقیقه ۴۸ با فرار از بین مدافعان عراق در موقعیت تک به تک قرار گرفت و گل اول ایران را به ثمر رساند.

پیامی که دراگان اسکوچیچ در برنامه فوتبال برتر به مهدی طارمی داده بود به بهترین شکل از سوی این ستاره در جدال با عراق برآورده شد. 

مهدی طارمی ستاره فوتبال ایران در لیگ پرتغال و تیم پورتو که در دو دیدار قبلی تیم ملی برابر لبنان و سوریه غایب بود، اکنون در بازگشتی پرماجرا به تیم ملی، یک اتفاق ویژه را به نام خود کرده است. 

بعد از ماجراهای مربوط به تنش‌های میان مهدی طارمی و دراگان اسکوچیچ که مربوط به مصاحبه سرمربی تیم ملی با یک رسانه کروات و پاسخ کنایه آمیز ستاره ایرانی بود، در نهایت این مهدی طارمی بود که دو دیدار انتخابی قبلی تیم ملی را از دست داد تا به این شکل دیسیپلین دراگان اسکوچیچ اجرا شود. 

هفته هفتم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲- قاره آسیا- گروه A
پنج‌شنبه: ۱۴۰۰/۱۱/۰۷ ؛ ساعت: ۱۸
استادیوم: آزادی/ تماشاگر: ۱۰ هزار نفر
داور: کریستوفر جیمز بیث(استرالیا)/ کمک‌ها: آنتون شتینین و اشلی وارویک بیکام/ داور چهارم: شاون رابرت ایوانس.

رئیسی راه‏یابی تیم ملی به جام جهانی را تبریک گفت

تیم ملی جام جهانی قطر

رپیس‌جمهوری در پیامی به ملت ایران راه‏یابی تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ را تبریک گفت.

 متن پیام تبریک سیدابراهیم رئیسی بدین شرح است:

«بسم‌ ‏الله الرحمن الرحیم

پیروزی‏‌های پی‏‌درپی و مقتدرانه تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی و راه‏یابی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موجی از شادی و شعف را برای ملت سربلند ایران به ارمغان آورد.

اینجانب با تبریک این موفقیت بزرگ به مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و مردم غیور ایران که تجلی پویایی و شکوه یک ملت است، از تلاش‌‏های ارزنده همه دست‌اندرکاران، مربیان و به‏‌ویژه بازیکنان توانمند و باغیرت تیم ملی فوتبال، صمیمانه سپاسگزارم و از درگاه خداوند آرزوی سلامتی، سرافرازی و ادامه پیروزی آنان را در مراحل بعدی دارم.

سیدابراهیم رئیسی

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران»

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار