چاپ کد خبر: 87371
31 خرداد 1401

ایران خودرو “ری را ” اولین کراس‌اوور ملی + مشخصات و قیمت احتمالی

نخستین کراس اوور ملی با نام ری را به زودی توسط ایران خودرو رونمایی خواهد شد. در ادامه به معرفی مشخصات و قیمت احتمالی خودرو شاسی بلند ریرا می‌پردازیم.

ری را

گروه صنعتی ایران خودرو به زودی از نخستین کراس اوور ملی با نام ری را رونمایی خواهد کرد. این محصول روی پلتفرم IKP1 توسعه پیدا کرده است که نمونه داخلی‌سازی شده پلتفرم PF1 گروه پژو بوده و ریرا نیز نمونه ایرانیزه شده پژو ۲۰۰۸ محسوب می‌شود.

نام ری را که برای نخستین کراس اوور ملی برگزیده شده است، در حقیقت نام بانویی در شمال کشور بوده که باعث زیبایی جنگل‌ها می‌شده، این نام به معنای باران نیز بوده و همچنین نام قدیمی شهر بابل نیز محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که ایران خودرو قصد دارد این محصول را در سایت مازندران خود به تولید برساند.

بررسی نخستین کراس اوور ملی از نظر مشخصات فنی و امکانات

گروه صنعتی ایران خودرو قصد دارد ابتدا این خودرو را با دو پیشرانه TC7 پلاس و TU5 پلاس به تولید برساند. پیشرانه TC7 توانی برابر با ۱۶۵ اسب بخار را به تولید می‌رساند و وظیفه انتقال این قدرت برعهده یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک گذاشته خواهد شد. پیشرانه TU5 پلاس نیز حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب بخار را به تولید می‌رساند و این قدرت به وسیله یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی انتقال پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که نخستین کراس اوور ملی از نظر ابعاد و اندازه همانند پژو ۲۰۰۸ خواهد بود.

ری را با امکانات نسبتا متنوعی روانه بازار کشور خواهد شد که تنظیم برقی صندلی‌های ردیف جلو،‌ ترمز پارک برقی، تریم چرم کابین،‌ پشت آمپر دیجیتال،‌ سقف پانورامیک،‌ استارت دکمه‌ای، سیستم هشدار خروج از خط (LDW)، رادار نقطه کور (BSD) و سنسور نور و باران از جمله آن‌ها هستند.

بررسی اجمالی
بر اساس اخبار شنیده شده از ایران خودرو، کراس‌اوور ایکو ریرا براساس پلتفرم نسل اول پژو ۲۰۰۸ توسعه یافته است. ایکو ریرا براساس نسخه ارتقا یافته پلتفرم PF1 موسوم به IKP1 توسعه می‌یابد که پیش از این به عنوان زیرساخت تارا مورد استفاده قرار گرفته بود.
بنابراین می‌توان انتظار داشت که ایکو ریرا از نظر ابعاد و اندازه در بخش کراس‌اوورهای سایز B همچون نیسان جوک، سیتروئن C3 و پژو ۲۰۰۸ قرار گیرد. انتظار می‌رود فاصله بین دو محور ایران خودرو ریرا به اندازه پژو ۲۰۰۸ باشد اما ممکن است در طول و عرض این خودرو شاهد تفاوت‌هایی باشیم.
ایران خودرو قصد دارد تا ایکو ریرا را در چندین نسخه وارد بازار کند. بنابر شنیده‌ها نسخه پایه ریرا به موتور TU5‌ پلاس و گیربکس شش سرعته اتوماتیک مجهز خواهد بود. این مشخصات فنی پیش از این در ایکو تارا اتوماتیک مورد استفاده قرار گرفته بودند.
تیپ مجهزتر ایکو ریرا به پیشرانه EF7‌ توربوشارژر و همان گیربکس شش سرعته اتوماتیک مجهز خواهد بود. پیشرانه EF7‌ توربوشارژر که ایران خودرو آن را TC7‌ می‌نامد، نخستین بار در سورن توربوشارژر ظاهر شد و پس از آن در دنا پلاس توربوشارژر نیز مورد استفاده قرار گرفت. اکنون به نظر می‌رسد ایکو ریرا نیز به این پیشرانه مجهز خواهد شد.

عکس ریرا

مشخصات فنی ریرا

نام خودرو ریرا
کشور سازنده
ایران
سال (طراحی) ۱۴۰۱

مشخصات فنی

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۶۴۵ سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۶۸ اسب بخار در ۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر در ۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۶ سرعته خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰
حداکثر سرعت – کیلومتر در ساعت
وزن – کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۰ طول – ۰ عرض – ۰ ارتفاع
فاصله بین دو محور – میلیمتر

مصرف سوخت و استانداردها

مصرف سوخت داخل شهر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی – لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک ۰ لیتر
استاندارد آلایندگی
میزان تولید CO2 – گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت  

 

امکانات ریرا

ترمز و پایداری جلو و عقب دیسکی مجهز به ABS – EBD – ESC
کیسه هوا شش کیسه هوا
سیستم صوتی
دیگر تجهیزات سقف پانوراما – سنسور نور – سنسور باران – فرمان کمکی برقی – شارژر بی‌سیم – سیستم ورود و استارت بدون کلید – رادار نقطه کور – سیستم پایش فشار باد تایرها

قیمت و نمایندگی

قیمت
– بروز رسانی در سه شنبه ۳۱ خرداد
نمایندگی فروش ایران خودرو

قیمت ایران خودرو ریرا

باتوجه به این‌که ری را یک کراس اوور کامپکت محسوب می‌شود،‌ در صورت ورود به بازار کشور باید با سایپا آریا به رقابت بپردازد. از نظر قیمتی نیز تخمین زده می‌شود که ری را حدود ۵۰۰ تا ۶۵۰ میلیون تومان در بازار کشور قیمت‌گذاری شود.


بیشتر بخوانید:

فال روزانه شخصی ۲ تیر ۱۴۰۱/ زندگی یعنی عشق و تلاش

فال حافظ امروز ۲ تیر با تفسیر قشنگ و دقیق


نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس سه شنبه , ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹

قیمت این ماشین بر حسب قیمت ماشین خارجی ۲۰۰ الی ۳۰۰ بیشتر نمی ارزد چونکه مثل آش سبزی که چند نوع سبزی و حبوبات قاطی میکنن برای درست کردن ؛ این ماشین هم از چند ماشین قطعات گرفتن یک ماشین ساختن هیچ چیز جدیدی نداره همون سمند بگیرید خیلی بهتره کلک ایران خودرو با سایپا رو نخورید

ساریخان سه شنبه , ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲

چرا همش اسم ماشینها را شمالی میزارن ؟!
طراح و اسم گذار شمالی هست ؟!

آخرین اخبار