چاپ کد خبر: 91299
11 مرداد 1401

ایمن الظواهری رهبر القاعده کشته شد+عکس

بادین

رئیس جمهور آمریکا از کشته شدن سرکرده گروه تروریستی القاعده در حمله پهپادی خبر داد.

به گزارش اول فارس به نقل از الجزیره، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بامداد سه شنبه از کشته شدن ایمن الظواهری سرکرده گروه تروریستی القاعده در یک حمله پهپادی خبر داد.

بر اساس این گزارش، جو بایدن گفت: ایمن الظواهری رهبر گروه القاعده را که در طراحی حملات ۱۱ سپتامبر دست داشت، کشتیم. اجازه نخواهیم داد افغانستان پناهگاهی برای تروریست‌ها شود.

ایمن الظواهری

بایدن افزود: ایمن الظواهری رهبر گروه القاعده را روز شنبه گذشته طی یک حمله هوایی در افغانستان کشتیم. ما محل الظواهری را طی سال جاری شناسایی کردیم و یک هفته قبل با احتیاط اجرای این حمله را بررسی نمودیم.

رئیس جمهور آمریکا در عین حال مدعی شد که در حمله پهپادی برای کشتن الظواهری به هیچ شهروند و غیرنظامی آسیب نرسیده است.

بایدن با بیان اینکه الظواهری چندین دهه مغز متفکر حملات به آمریکایی‌ها بود و این سرکرده تروریست‌ها دیگر وجود ندارد، مدعی شد: اکنون عدالت برقرار شده است.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: محل اختفای شما مهم نیست، در صورتی که مردم ما را در معرض تهدید قرار دهید شما را یافته و از میان برمی داریم.

لازم به ذکر است که رسانه‌های آمریکایی بامداد سه شنبه از کشته شدن ایمن الظواهری سرکرده گروه تروریستی القاعده در حمله پهپادی در افغانستان خبر داده بودند.

روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که این حمله توسط سازمان جاسوسی سیا انجام شده است نه ارتش آمریکا.

ایمن الظواهری در سال ۲۰۱۱ و پس از کشته شدن اسامه بن لادن در پاکستان، رهبری گروه القاعده را برعهده گرفته بود. ایالات متحده برای ارائه اطلاعات درباره الظواهری ۲۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

1430163 566

واکنش طالبان به کشته شدن رهبر القاعده در حمله آمریکا

طالبان افغانستان حمله پهپادی آمریکا به منطقه شیرپور کابل را بدون تایید کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر القاعده به شدت محکوم کرد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان امروز سه شنبه حمله آمریکا به منطقه شیرپور در کابل، پایتخت افغانستان و کشته شدن ۱۰ تن در منطقه مورد هدف، را بدون اعلام هویت آنها تایید و آن را به شدت محکوم کرد.

وی این عملیات آمریکا را اقدامی ناقض “اصول بین المللی” و توافق ۲۰۲۰ درباره خروج نیروهای آمریکایی دانست.

سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای گفت: “در روز دوم ماه اول سال ۱۴۴۴ هجری قمری حمله هوایی به یک منزل مسکونی در شیرپور شهر کابل صورت گرفت. ”

وی خاطرنشان کرد که “ماهیت این حادثه در ابتدا فاش نشد. سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی دولت طالبان این رویداد را بررسی کرده و در بررسی‌های اولیه خود دریافتند که این حمله توسط پهپادهای آمریکایی انجام شده است”.

مجاهد با بیان اینکه طالبان این حمله را به هر بهانه‌ای که باشد، “شدیدا محکوم می‌کند”، افزود: “این گونه اقدامات تکرار تجارب ناموفق ۲۰ سال گذشته و مغایر با منافع ایالات متحده آمریکا، افغانستان و منطقه است و به فرصت‌های در دسترس آسیب می‌زند.”

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار