چاپ کد خبر: 67251
22 شهریور 1400

این جزیره‌ ایرانی در زیبایی لنگه ندارد + ویدئو

جزیره هندورابی در خلیج فارس یکی از زیباترین جزایر ایران است.با شنیدن اسم هندورابی شاید خیال کنید، شهری‌ست در هند یا هرجایی به غیر از ایران، اما جزیره هندورابی با اسم عجیب و غریبش در جنوب ایران قرار گرفته، در فاصله ۲۸ کیلومتری از کیش و هرچند به اندازه جزیره‌هایی مثل قشم، هنگام  یا هرمز معروف نیست، ولی از نظر زیبایی چیزی از انها کم ندارد.

جزیره هند ورابی 1 خبر تازه

به گزارش گروه گردشگری اول فارس، جزیره زیبای هندورابی از توابع بخش جزیره کیش است و با این وجود، لازم نیست که برای سفر به هندورابی حتما به جزیره کیش بروید. می‌توانید در استان هرمزگان ابتدا خود را به بندر چیروئیه رسانده و از آنجا مسیری ۹ کیلومتری را تا رسیدن به این مکان منحصربه فرد قایق سواری کنید.

جزیره هِندُرابی (هندورابی) یکی از جزایر ایرانی خلیج‌فارس است. این جزیره از توابع بخش کیش شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان واقع در جنوب ایران است.

هندورابی یعنی چی؟

درباره وجه تسمیه هندورابی در اسناد قدیمی اینطور آمده که از آن با عنوان ابرون یاد شده. هلندی‌ها هم در سال ۱۶۴۵ نام این جزیره را هورن گذاشته‌اند. براساس یک افسانه محلی هم هند و رابی اسم یک زوج عاشق بوده که به این جزیره می‌آیند و باهم زندگی می‌کنند.

هندورابی در حد فاصل بین جزیره کیش و جزیره لاوان قرار گرفته و طول آن ۷ مایل و پهنایش ۴ مایل است و ۲۲٫۸ کیلومترمربع مساحت دارد.

جزیره هند ورابی 4 خبر تازه

فاصله هندرابی تا بندر چیرویه ۹ کیلومتر، تا جزیره کیش ۲۸ کیلومتر، تا بندر لنگه ۱۳۳ کیلومتر و تا بندرعباس ۳۲۵ کیلومتر است.

 دسترسی به جزیره هندورابی از طریق قایق‌های چارتر موجود در اسکله ماهیگیری کیش امکان پذیر است و شما یک ساعت و نیم بعد در جزیره خواهید بود. البته برخی میگویند رفتن از این اسکله به هندورابی سخت است و نیاز به هماهنگی با مسئولین مناطق آزاد دارد.

جزیره هند ورابی 2 خبر تازه

نزدیکترین مسیر به این جزیره، بندر چیرویه واقع در بندر لنگه است. از این بندر تا هندورابی تنها ۲۰ دقیقه در راه هستید و با قایق موتوری می‌توانید به جزیره بروید. روستای چیرویه در فاصله ۳۲۰ کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است و زمینی هم میشود به آن رسید.

جزیره هند ورابی 3 خبر تازه

این جزیره سرزمینی هموار و تقریباً بدون عوارض طبیعی است.

در بهمن‌ماه ۱۳۸۹ قانون الحاق جزایر هندورابی و فارور کوچک و بزرگ به محدوده منطقه آزاد کیش از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار