چاپ کد خبر: 49342
10 فروردین 1400

این خودروها فورا توسط پلیس توقیف می شوند

توقیف

 تسنیم : چند ماهی است از قانون “منع تردد شبانه” در سطح شهرهای کشور در راستای پیشگیری شیوع ویروس کرونا می‌گذرد؛ این قانون بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونای کشور در راستای کنترل بیماری منحوس کرونا اجرایی شده و رانندگان متخلفی که در بازه زمانی تعیین شده در سطح شهرها تردد کنند ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند. علاوه بر ثبت تخلفات منع تردد شبانه از سوی دوربین‌های ثبت تخلفات، ماموران پلیس راهور نیز در برخی از نقاط شهر حضور می‌یابند و رانندگان متخلف را اعمال قانون می‌کنند.

اما متاسفانه یکی از معضلاتی که این روزها افزایش پیدا کرده است مخدوش کردن پلاک خودروها توسط برخی از رانندگان متخلف است که با چسباندن کاغذ بر روی بخشی از پلاک خودروهایشان، به راحتی قانون را دور می‌زنند.

در همین راستا سرهنگ عین‌الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور کشور  اظهار داشت: هرگونه مخدوش و جعل کردن پلاک خودرو برای فرار از جریمه‌های رانندگی “جرم” محسوب می‌شود و خودرو بلافاصله توقیف می‌شود. همینطور راننده متخلف تحویل مراجع قضایی می‌شود و بر اساس قانون ۷۲۰ مجازات اسلامی(بخش تعزیرات) راننده متخلف از شش ماه تا یک سال به حبس محکوم می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه توجیه و بهانه‌ای برای مخدوش کردن پلاک توسط رانندگان متخلف قابل قبول نیست، گفت: به همکاران پلیس راهور تاکید کرده‌ایم که مقابل این عمل متخلفانه برخی از رانندگان به هیچ وجه کوتاه‌ نیایند.

معاون اجتماعی پلیس راهور کشور تصریح کرد: جرائم رانندگی بخشی از جرائم و تخلفات صرف مادی محسوب می‌شوند یعنی به محض ارتکاب جرم، از نظر قانون‌گذار سوءنیت نیز مفروض است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار